🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ” مــــعـما “

(ثبت: 267351) بهمن 8, 1402 
” مــــعـما “

 

هر ناز آن نگاهــت پیمانـــه ای شـــراب است
ساقــی بگـــــو چـه دارد اســـرار ایـــن معمّا

واگویه های شهـــر است تهـذیب دل سپردن
صــــوفی اگرچه خام است در کوچه های اسـرا

بر زلف خــود کشیـدی سر شاخـه هـای کفـرم
مشتاق سر به دارم فارغ ز هـــــر چـه سـودا

گوئــی که ماه تابان در کـُنـج شب اسیر است
چشـــمی به صد بهــانه گـــیرد ردای غـوغـا

تیری ز چـــله بر کـِـش ,جانــم ز تن رمیـــده
الــکــــن زبان عشــقم ,دارد هـــوای حـا شا

خواهــم به هــر طریقی مجنون رسد به لیـلی
گر چه بســوزدش دل جـــولان مـــرغ عـنـقا

مســرور بی نـــوا را بـــی تاب دل نـــمودی
ساقــی بگـــو چـــه دارد اســـرار این مــعمّا

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. فریبا نوری

    بهمن 8, 1402

    خواهــم به هــر طریقی مجنون رسد به لیـلی
    گر چه بســوزدش دل جـــولان مـــرغ عـنـقا

    درود جناب محسنی اصل گرانقدر
    🌹🌿🌹

  2. معین حجت

    بهمن 9, 1402

    درود بر شما …
    دستمریزاد 👏👏👏🌺🌺🌺

  3. مهدی سیدحسینی

    بهمن 10, 1402

    درود جناب محسنی
    زیباست🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا