🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 منطق دل

(ثبت: 267816) بهمن 28, 1402 
منطق دل

 

هــر کس که نهان نغـــمه ی طناز ندارد
از باب ســـخن شــــهپر پـــرواز نـدارد

بر دایره ی عــــشق بــــسی راز نهانست
صد قافــــــله از ملـــک هوس راز ندارد

دردانـــه ترین دولت دل جـوهرعشقست
هر کـــس که دلـــــی دارد و ابراز ندارد

آن مست سبوگشته ی ویران شده را کو؟
کـانـدوه دلــــش نغــمه و آواز نـــدارد

بر ســـینه ی آن لاله اگـــر داغ عیانست
از آتـــــش عشقیست کـــه آغـاز ندارد

بر پیــــکر شب تیر عـذب می زند این دل
گویا که جــــز این منـــطق اعجاز ندارد

مسکین دل “مسرور”نهــان راز غمی گفت
جز زخـــم زبان هــمدم و دمسـاز ندارد

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. معین حجت

    بهمن 28, 1402

    درود و دستمریزاد👏🌺

    • احمد محسنی اصل

      بهمن 30, 1402

      درودها بر شما دوست بسیار ارزشمندم
      برقراری وجودتان را ارزوست 🌺🌺🌺

  2. حمید گیوه چیان

    بهمن 28, 1402

    دردانه ترین دولت دل جوهر عشقست

    درود و دستمریزاد
    بسیار بسیار زیباست جناب محسنی عزیز
    قلمتان سبز و ماندگار
    شاد و سلامت باشید👏👏👏🙏👏👏👏

    • احمد محسنی اصل

      بهمن 30, 1402

      جناب گیوه چیان بسیار ارزشمند
      ممنونم که حضورتان به مهر جاریست
      زیبا یقین حضور عزیزان است
      برقراری وجودتان را ارزوست 🌺🌺🌺

  3. فریبا نوری

    بهمن 29, 1402

    بر ســـینه ی آن لاله اگـــر داغ عیانست
    از آتـــــش عشقیست کـــه آغـاز ندارد

    درودها جناب محسنی اصل گرانقدر

    • احمد محسنی اصل

      بهمن 30, 1402

      دروده بر خواهر خوبم و مهربانوی ادیب بانو نوری
      وجودتان چون اب زلال و شفاف جاریست , همیشه برقراری وجودتان را ارزوست بانو 🌺🙏🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا