🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 من الله(ضمیر ناخودآگاه متعلق به خدا)

(ثبت: 248706) تیر 2, 1401 

 

به اسم الله نام خدا
هست من خدا
پس من خدا
‏ما همه باهم اما
من از من جدا
‏ما همه با هم ذره ذره از روح خدا
‏به یاد آرید آن الست را
که پرسید آیا نیستم پروردگار شما؟
‏در جواب همه با هم دادیم یک ندا
که آری تویی تنها یک و خدای ما
‏به یاد آرید جشن و بزم روز ازل را
به یاد آرید خشم و رزم روز ابد را
به یاد آرید منظور از نبرد شهریار و اسد را
به یاد آرید منظوم را و کور کنید چشم حسد را

ج آ ج
, ث ,

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. الله نور السموات و الارض

    سلام و درود و جان تان سرشار از نور الهی

    • Jath Faraan

      تیر 2, 1401

      سلام
      سلم آ
      (صلح و آشتی بلند پایه کلاه دار)
      جان
      جن آ
      (نفر بلند پایه کلاه دار)

      آ نور الله است
      و آ باشد بر روح شما نشانه ای روشن،
      انشاالله.

      آمین
      مینا
      (اندیشمند)

  2. سیاوش آزاد

    تیر 2, 1401

    سلام
    ‏به یاد آرید آن الست را
    که پرسید آیا نیستم پروردگار شما؟
    فکر کنم چون اشاره به الست کردید سطر بعدش قابل حذف باشد والله عالم

    • Jath Faraan

      تیر 2, 1401

      سلام جناب آزاد،

      کلمات صف کشیده اند چنان که گویی بنایی ریخته شده از سرب اند ،
      با حذف سطری از صف
      صف شکسته خواهد شد و برای سطر بعدی معنا و ردیف و قافیه ناپدید میگردد،
      و اشاره به الست در واقع اشاره به عهد ما با خداست در روز اول و حذف اشاره به عهد حذف منظور شعر است که چشم حسد در پی شکستن آن عهد است و شهریار از باب آن عهد با اسد نبرد میکند و اول و آخری که بنابر آن عهد شروع روز بزم(عیش و نوش زندگی) و پایان روز رزم(قیام داعی حق) میپذیرد.

      • سیاوش آزاد

        تیر 2, 1401

        سپاس از تشریح

        • Jath Faraan

          تیر 2, 1401

          امید که مفید واقع شده باشد،
          انشاالله.
          🍀🍀🍀

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا