🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مهر سوزان

(ثبت: 214551) شهریور 17, 1398 
مهر سوزان

دود است و آه و ناله از ، قعر زمین تا آسمان
حزن است و فریاد گران از قدسیان بر انس و جان

می‌جوشد از دشت جنون ، عشق و ارادت لاله‌گون
تا پرکشد زین فرش دون تا ماورا در کهکشان

هفتاد مرد آهنین ، پولادتن سیمین جبین
هفت آسمان در آستین ، شمس و قمر اندر میان

تیغ است و تیر آتشین ، بارد چو باران بر زمین
بغض است و داد و قهر و کین ، خورشید می‌گردد نهان

آب از دل نهر حزین ، فریاد می‌دارد چنین
صد غصّه باید بیش از این ، بر این سیه اندیشه‌گان

ای سرزمین دل زنده کن ، بر میهمان اندیشه کن
ای خاک دامن چاک کن ، تا من رسَم بر تشنگان

جبریل می‌پوشد زره ، میکال ابرو کُن‌گره
فریاد دارد حنجره ، هم بر زمین هم بر زمان

یکباره طوفان تاخته ، شمشیر خود افراخته
جهل و ستم انداخته ، شولای نحسش بر جهان

ای وای از این باد غمین ، ابلیس با او در کمین
برداشت سر از نخل دین ، داغش به دوران جاوِدان

از ذکر تشت و خون و می ، گستاخی و دندان و نی
اردیبهشت و مهر و دی ، چشمان هستی خونفشان

قنداقه و تیر و گلو ، مُهریست بر تأیید او
باشد ز طفل رزمجو ، مُلک و ملائِک نوحه خوان

شوریست بر دل چون نمک ، مهریست سوزان در فلک
یا لَیْتَنا کُنّٰا مَعَکْ ، «ایمان» بگو از صدق جان

صلی الله علیک یا اباعبدالله
ایمان محرم الحرام ۱۴۳۷

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    شهریور 17, 1398

    با سلام و درود خدمت شما
    زیبا بود

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سلام و درود حضرت ایمان عزیز

    اجرتان با سالار شهیدان

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🙏🌿💐

  3. مینا یارعلی زاده

    شهریور 18, 1398

    درودتان گرامی
    🙏🍃💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا