🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عیدانه۱۴۰۳ (رمضان در بهار)

(ثبت: 268620) فروردین 6, 1403 
عیدانه۱۴۰۳ (رمضان در بهار)

 

رمضان آمده امسال به آغوش بهار
ربنا هدیه و عیدانه در گوش بهار

رطب آورده به جای گز مهمانی عید
روزه آورده سر سفره ی پرجوش بهار

شانه بر شانه ی فصلی خوش و سالی نیکو
شده همسایه و هم ریشه و همدوش بهار

در سرم بلبل شوریده کند شور مدام
شده مست رمضان یا شده مدهوش بهار

امشب از بوی گل و عطر دعا فهمیدم
رمضان دوخته نرمینه ی تن پوش بهار

دست در دست بهار آمده امسال به عید
آفرین بر رمضان عاشق باهوش بهار

حیف از این روزه ی نوروز که باید من زار
تو نباشی و شوم تشنه ی دمنوش بهار

لحظه ی روشن افطار مرا یاد نگار
می کند ساکت و خاموش و فراموش بهار

تو بیا خوب تر از عید و بهار و رمضان
بی تو احساس من افطار شود نوش بهار

ای صبا ، جان بهاران برسانش گله ام
این چه شعری است به یاد تو و سرپوش بهار

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):