🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 موکب کوچک ما

(ثبت: 262349) مرداد 4, 1402 
موکب کوچک ما

موکِبِ کوچکِ ما

اِمسالْ مُحرَّم آقا
به لُطفِ رَبِّ کریم

با بچه های هیأت
ما هم یه موکِب زدیم

دُرُسته پول نداریم
دُرُسته خیلی کَمیم

ولی با عشقِ شما
تو موکِبا ما سَریم

با چند تا اِستکان و
سَماوَری از قدیم

خادِمِ عاشقاتون
آقا ما از اِمشَبیم

پیچیده بوی اِسپَند
تویِ فَضا با نَسیم

و پَخشِ توی موکِب
زینبِ (س) مَرحوم سَلیم ¹

این اِفتخارِ آقا
خادِمِتون ما شَویم

لُطفِ شما بوده که
اینجا حالا اومَدیم

قشنگه این ثَواب و
به هیچ ثَوابی نَدیم

ما این شَبا به یادِ
سَروَرِ این عالَمیم

به یادِ مولا حُسین (ع)
در سوگ و آه و غَمیم

ما نوکَرِ اباالفضل (ع)
سَقّایِ تِشنه لَبیم

که واسه آب رسوندن
به خِیمه های حَریم

تو کَربلا شهید شد
و شُد مَقامَش عظیم

 

شاعر : علیرضا قاسمی

۱ . به یاد نوحه زیبا و ماندگارِ ، « زینب زینب » از مرحوم سَلیمِ موذن زاده اردبیلی .

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    مرداد 4, 1402

    السلام علیک یا اباعبدالله
    و علی الاَرواح التی حَلَّت بفنائک
    علیک منّی سلام الله
    ابدا ما بقیتُ و بقیَ اللیلُ و النّهار
    و لاجعَلَهُ اللهُ آخِرَ العهد منّی لزیارتکم
    السلام علی الحسین
    و علی علیّ بن الحسین
    و علی اولاد الحسین
    و علی اصحاب الحسین
    ❤️🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا