🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مَرد

(ثبت: 267305) بهمن 5, 1402 
مَرد

 

سینه را آماج رگبارِ دمادم کرده است
گونه‌اش را اشک‌های بی‌امان نم کرده است

جز به فکر راحتِ اهل و عیالش نیست مَرد
عمر خود را پای درد بچّه‌ها کم کرده است

شانه‌هایش زیر بارِ رنج و اندوه است که :
مَرکبِ قند و فشارش اینچنین رم کرده است

از خودش شرمنده می‌گردد به هنگام نیاز
چون سرش را رو به سوی دیگری خم کرده است

انتظار دیدن فرزندها را می‌کشد
وقتِ پیری چائی‌اش را زودتر دم کرده است

کاش می‌شد تا همیشه زنده باشد ای خدا
اُف به این دنیا که در کامِ پدر سم کرده است

 

 

 

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    بهمن 5, 1402

    سلام و‌ بس درود

    روز پدر و مرد را به استاد بزرگ و‌گرانقدر از صمیم دل تبریک و‌ تهنیت عرض می کنم
    مانند همیشه سروده ای بی نظیر و‌انتقادی و عالی ست
    عیدتان مبارک

    در پناه خدا 🌱🌹👏👏👏👏👏👏🌹🌱

    • معین حجت

      بهمن 5, 1402

      درود و عرض احترام …
      زنده باشید استاد طارق عزیز …
      من نیز این روز را به شما تبریک عرض می کنم …
      عمرتان طولانی و با برکت🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  2. برهان جاوید

    بهمن 5, 1402

    درود استاد حجت گرامی
    اثری ست با ارزش و دغدغه مند که گویای دردی ست عمیق و دامن گیر بسیاری از مردان شریف و زحمت کش این مرزوبوم

    سپاس از شما بزرگ مرد ادب
    و روز مرد بر شما مبارک
    سلامت و پیروز باشید
    🌺🌺🌺❤️❤️❤️👏👏👏

    • معین حجت

      بهمن 5, 1402

      سلام آقا برهان گرامی …
      سپاسگزارم …
      روز شما نیز مبارک …
      سایه تان بر سر خانواده گرامی تان مستدام🙏🙏🙏💐💐💐

  3. پانته‌ آ عسکری

    بهمن 5, 1402

    سینه را آماج رگبارِ دمادم کرده است
    گونه‌اش را اشک‌های بی‌امان نم کرده است

    جز به فکر راحتِ اهل و عیالش نیست مَرد
    عمر خود را پای درد بچّه‌ها کم کرده است

    ☀️ميلاد مظهر عدالت و‌ شجاعت، پشت و پناه مظلومان حضرت اميرالمؤمنين علی عليه السلام، روز بزرگداشت مقام پدر و روز مرد بر شما مبارک باد🌹

    درودهای بی پایان شاعر ارجمند جناب آقای معین حجت و تشکر فراوان بابت انتشار این اثر بسیار زیبا،🙏
    🍃🌸🍃

    • معین حجت

      بهمن 5, 1402

      سلام و عرض ادب بانو عسکری بزرگوار …
      سپاسگزارم …
      قدردان زحمات شما برای اعتلای فرهنگ و ادب پارسی در این سایت وزین هستم …🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  4. حمید گیوه چیان

    بهمن 5, 1402

    جانا سخن از زبان ما میگویی
    درودها جناب حجت عزیز
    روزتان مبارک

    روز عید است منتها این جیب خالی از ریال
    چهره ی سرخ پدر را غرق ماتم کرده است

    مثل همیشه عالیست
    قلمتان ماندگار👏👏👏👏👏👏💐💐💐

    • معین حجت

      بهمن 5, 1402

      درود حمید آقای عزیز …
      از لطف شما بسیار سپاسگزارم …
      روز شما مرد بزرگوار نیز مبارک …
      زنده باشید و سلامت …🙏🙏🙏💐💐💐

  5. فریبا نوری

    بهمن 6, 1402

    شانه‌هایش زیر بارِ رنج و اندوه است که :
    مَرکبِ قند و فشارش اینچنین رم کرده است

    درودها
    و با پوزش از تاخیر ولادت شاه مردان و روز مرد و پدر بر شما مبارک

    🌹🍃🌹

    • معین حجت

      بهمن 6, 1402

      درود بانو نوری بزرگوار…
      سپاسگزارم…
      بزرگوار…🙏🙏🙏💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا