🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 الوعده وفا

(ثبت: 269224) فروردین 31, 1403 

 

ای امیران وعده‌ها پس کی محقق می‌شوند
زندگی‌ها رو به خوبی مثل اسبق می‌شوند ؟

از کسادی روزگاران را رهایی می‌دهید ؟
کسب‌های ورشکسته کی به رونق می‌شوند ؟

آخِر آیا، خادمانِ خانه‌زادت شیخ شوخ
در صراط مستقیم و روشنِ حق می‌شوند ؟

جاشوان نابلد ای ناخدای با خدا
عاقبت حاضر به ترکِ صحنِ زورق می‌شوند

عاملانِ سال‌ها آشوب و تحمیلِ عذاب
از طنابِ عدل داور کی معلّق می‌شوند ؟

مام میهن از تعصّب می‌شود روزی خلاص ؟
جمع زن‌ها فارغ از هر جبر مطلق می‌شوند ؟

عمر این پیوند نامیمون به پایان می‌رسد
مذهبی‌ها از سیاست باز مشتق می‌شوند ؟

نخبگانی را که از موطن اراذل رانده‌اند
با تمایل بار دیگر جذب بیرق می‌شوند ؟

ریشه‌ها می‌زاید از نو ساقه‌هایی از امید ؟
دشت‌های تشنه هم آذین به زنبق می‌شوند ؟

 

 

 

نظرها
  1. حمید گیوه چیان

    فروردین 31, 1403

    درودها جناب حجت عزیز
    بسیار بسیار عالی…
    ای کاش واقعا جوابی هم برای این همه سوال بود😔😔
    وجودتان سبز و قلمتان ماندگار👏👏👏👏👌👌👌

    • معین حجت

      فروردین 31, 1403

      درود حمید آقا، دوست خوب و دانایم …
      بله ای کاش …
      سپاسگزارم 🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  2. طارق خراسانی

    فروردین 31, 1403

    سلام حضرت استاد حجت عزیز

    صرفنظر از محتوای عالی شعر که در حقیقت مطالبه ی ملت از دولت است قدرت شاعرانگی ‌شما را در این اثر باشگوه به خوبی می توان ملاحظه کرد
    درودتان 🌹

    • معین حجت

      فروردین 31, 1403

      درود استاد طارق گرامی
      شما همیشه لطف دارید…
      زنده باشید 🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  3. برهان جاوید

    فروردین 31, 1403

    درود و عرض ادب و احترام
    مثل همیشه عالی و ارزشمند

    همواره سلامت و پیروز باشید
    🌺🌺🌺👏👏👏❤️❤️

    • معین حجت

      فروردین 31, 1403

      درود آقا برهان دوست بزرگوارم…
      سپاس از محبت همیشگی شما…
      بزرگوارید 🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  4. امین غلامی

    اردیبهشت 1, 1403

    تکه نانی به دستش دادم.
    چقدر خوشحال شد…
    به گمانش که دنیا، به دستش دادم.
    قیمت نان همی، درهمی بیش نبود.
    به گمانش که همه دارو ندارم، به دستش دادم.
    زیر لب زمزمه میکرد، خدایا شکرت.
    به گمانش که خدا را، به دستش دادم.

    اسممو تو گوگل سرچ کنید
    امین غلامی (شاعر کوچک)
    و از شعرهام در سایت های مختلف دیدن کنید. با سپاس….

  5. مهدی سیدحسینی

    اردیبهشت 2, 1403

    درود جناب استاد حجت
    قلمتان نویسا
    زنده باشید به مهر 🌷🌷

    • معین حجت

      اردیبهشت 2, 1403

      درود و عرض احترام…
      سپاسگزارم 🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا