🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بخور بخور

(ثبت: 269142) فروردین 26, 1403 

 

آن جماعت مغزها را پای منبر، می‌خورند
بوستانی را تمامأ توی محضر می‌خورند

جان سپارد کودکی از فرط بی‌نانی دریغ
چون کسانی لقمه‌ها را نابرابر می‌خورند

از بلاد شرق می‌آیند صیّادان هیز
ماهیان را دور از چشمان بندر می‌خورند

چند تایی مرد و زن مأمور سانسورند و هر
محتوایی خاص را از لای دفتر می‌خورند

در کمال اشتها تعدادی از افراد هم
معدنی را مملو از احجار مرمر می‌خورند

هر کسی دارد تناول می‌کند یک چیز را
عدّه‌ای هم در خیابان تیر و خنجر می‌خورند

عالمان دهر در دامِ سکوت افتاده‌اند
با وجودی که همیشه تخم کفتر می‌خورند

تا شود روشن بر آنها درد مردم ذرّه‌ای
با جواز حاذقی، قرص منور می‌خورند

آنچنان هوش گروهی سمت بالا رفته که
تا کمی پائین بیاید کلّه‌ی خر می‌خورند

سر درون آخوران هم، هر چه آید گیرشان
بی تعارف با ولع، تا حداکثر می‌خورند

این بخورها تا به کی دارد ادامه؛ تا به کی
لحظه‌ها پیوسته حرکاتی مدور می‌خورند ؟

 

 

 

نظرها 16 
  1. طلعت خیاط پیشه

    فروردین 26, 1403

    درود بر جناب معین ارجمند
    چه زیبا قلم را می چرخانی و پته ها را روی آب می انداری
    در پناه خدا از هر گزندی در امان باشی
    😔 😔 🌸😔 😔 🌿🍃

    • معین حجت

      فروردین 26, 1403

      درود بانو خیاط پیشه بزرگوار …
      سپاس از لطف همیشگی شما
      🙏🙏🙏💐💐💐

  2. حمید گیوه چیان

    فروردین 26, 1403

    درودها استاد
    حق نگهدارتان که قلم به حق میچرخانید.
    عالی…
    👏👏👏👏👏👌👌👌👌

    • معین حجت

      فروردین 26, 1403

      درود حمید آقا دوست فرهیخته‌ام…
      زنده باشید 🙏🙏🙏💐💐💐

  3. طارق خراسانی

    فروردین 26, 1403

    سلام و درود به امیر سخن پاک حضرت استاد حجت

    به قول دوست گرانمهرمان جناب گیوه چنان قلم آنحضرت در مدار حق می چرخد
    مانند همیشه عالی و‌ ارزشمند سروده اید

    در پناه حق🌹

    • معین حجت

      فروردین 26, 1403

      درود و ارادت استاد طارق گرامی و بزرگوار…
      نظر لطف شماست 🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  4. مهدی سیدحسینی

    فروردین 27, 1403

    درود جناب حجت
    طنز زیبایی ست
    ان شاءالله قلمتان نویسا و دلتان شاد 🌷🌷

    • معین حجت

      فروردین 27, 1403

      درود …
      سپاسگزارم… بزرگوارید 🙏🌺🌺🌺

  5. عظیمه ایرانپور

    فروردین 27, 1403

    درود بر شما
    خیلی زیباست
    قلمتان سبز🍃

    • معین حجت

      فروردین 27, 1403

      درود بانوی گرامی…
      سپاسگزارم 🙏🌺🌺🌺

  6. مهرداد مانا

    فروردین 29, 1403

    سلام معین جان
    والا کاش فقط می خوردند . آنها علاوه بر خوردن ، در بردن و زدن و کشتن نیز نابغه هستند

    • معین حجت

      فروردین 30, 1403

      درود مانای آگاه…
      سپاس از حضورت 🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  7. برهان جاوید

    فروردین 29, 1403

    درود استاد حجت گرامی
    مثل همیشه زیبا و دغدغه مند
    درود بر این قلم و تفکر پشت ان که رسالتش جز حقیقت نیست
    🌺👏👏👏❤️❤️❤️🌺🌺

    • معین حجت

      فروردین 30, 1403

      درود آقا جاوید بزرگوار…
      زنده باشید…
      نظر لطف شماست 🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  8. علی معصومی

    فروردین 30, 1403

    درودها بر جناب سرکش کرمانی نازنین
    پاینده باشی رفیق
    🌺🌺🌺🌺

    • معین حجت

      فروردین 30, 1403

      درود سپاسگزارم مهندس🙏🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا