🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رویت ماه

(ثبت: 269009) فروردین 22, 1403 

 

شیخی شده‌ست، حایل ما و هلال ماه
پنهان نموده سایه‌ی مَکرش، جمال ماه

اینان که دشمنند به هر گونه روشنی
کاش این زمان شوند کمی بی‌خیال ماه

ترسم شبی به بستر اندوه جان دهیم
تنها به خوابِ ما برسد، چون وصال ماه

باید گسست پیکر هر ابر تیره را
وقتی که بسته باز کمر، در زوال ماه

از ساحتِ نجیب زمین کِی گذر کنند
این باعثانِ غربت و درد و ملال ماه ؟

رویت شود به بام سپهری که صادق است
بر هم زده اگرچه خسی اعتدال ماه

شوّال آمدهِ به یقین پیش از این شبی
محرز شده‌ست گستره‌ای از جلال ماه

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 22, 1403

    ترسم شبی به بستر اندوه جان دهیم
    تنها به خوابِ ما برسد، چون وصال ماه

    باید گسست پیکر هر ابر تیره را
    وقتی که بسته باز کمر، در زوال ماه

    سلام استاد عزیز

    جه غزل زیبا و پر از ایهامی!.

    ما را بری ز دیدن مَه می کنند، لیک
    ابری شده که مَهی بر بغل برند

    بداهه ای تقدیم شما گرانمهر

    در پناه خدا🌹

    • معین حجت

      فروردین 22, 1403

      درود و عرض احترام…
      سپاس از توجه و محبت شما استاد طارق خراسانی 🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  2. برهان جاوید

    فروردین 22, 1403

    رویت شود به بام سپهری که صادق است
    بر هم زده اگرچه خسی اعتدال ماه
    درود برشما
    ماه هیچ وقت پشت ابر نمی ماند
    عید بر شما مبارک
    پاینده و پیروز باشید
    🌺🌺🌺👏👏👏❤️❤️❤️

    • معین حجت

      فروردین 23, 1403

      درود آقا برهان دوست بزرگوارم…
      سپاسگزارم…
      بله ماه هرگز پشت ابر نخواهد ماند🙏🌺🌺🌺

  3. حمید گیوه چیان

    فروردین 22, 1403

    درود استاد
    بسیار بسیار عالی…
    قلمتان درخشان و بینظیر است.
    وجودتان سبز و خرم
    شاد و سلامت باشید👏👏👏👌👌👌❤️❤️❤️

    • معین حجت

      فروردین 23, 1403

      درود حمید آقای بزرگوار…
      سپاس از لطف شما…
      بزرگوارید 🙏🙏🙏🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا