🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 میلا امام رضا علیه السلام

(ثبت: 240020) خرداد 31, 1400 

 

راه دور است و با ارادت بسیار
می نویسم دو خط برای شما
السلام علیک یا امام رئوف
السلام علیک یا امام رضا

شب میلاد حضرت عشق است
همه جا روشن و چراغانی است
تولیتت اطلاع داده به شهر
که ‌هوای ضریح بارانی است

دل پر از شادی و شَر و شور است
خادمان حرم به صف شده اند
چنگ و تار و رباب و نی همگی
جمله مهمان بزم دف شده اند

دو سه خط نامه ام بدین شرح است
به دل ما برس امام غریب
شاه خوبان تو داوری فرما
خسته ام از دروغ و ننگ و فریب

قصه صید و دام و آهو را
همه را خوب خوب می دانیم
با گلوی کبوتران حرم
ما زیاراتِ عشق می خوانیم

باز گنبد…اذان … منارهُ و صحن
بوسه بر آستان حضرت دوست
نامه هایی پر از گلایه و درد
چشم هایی که مات گنبد اوست

دست بر سینه هست آن گوشه
یک نفر در نگاه او بیداد
به گلوله کشیده شد مردی
شادی اش در حریم گوهر شاد

همه با این امید آمده اند
تا تو امّیدوارشان بکنی
وقت بدرود از تو می خواهند
گاه گاهی نگاهشان بکنی

فرخنده عابدینی
۲۶ ‌. ۳ . ۱۴۰۰

 

 

 

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    خرداد 31, 1400

    سلام یر فرخنده بانوی پاک

    میلاد هشتمین اختر آسمان ولایت را تبریک عرض می کنم

    بسیار زیبا و جانبخش سروده اید
    درودتان

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • درودتان استاد ارجمند.
      در پناهش به سلامت باشید🌹🌷🌹

  2. کبری محمدی

    خرداد 31, 1400

    سلام
    میلاد امام مهربانی ها
    حضرت علی بن موسی الرضا ع
    مبارک
    🌺👏🌺👏🌺👏🌺👏🌺👏🌺
    زیبا سروده اید
    قلم تان مانا
    🌹🌺🌹🌺🌹

  3. بداهه ای تقدیم شعر زیبای شما
    شاعرگرامی
    شعر زیبای شما
    راز عشق را هویدا کرد
    دل را شیدا کرد
    غنچه های شادی را
    در دل شکوفا کرد
    🌹🌹🌹🌹🌹

    • درود بزرگوار
      حضور هنرمندانه و پر شور شما را قدردانم.با بداهه زیبایتان صفحه شعر بنده را مزین فرمودید . سپاس 🌹🌹

  4. مجید محمدی

    خرداد 31, 1400

    سلام و درود بر شما فرهیخته و شاعر عزیز میلاد با سعادت امام هشتم و ضامن آهو رو به شما و سایر اساتید و فرهیختگان تبریک عرض می کنم.

    • درودتان بزرگوار و مبارک شما باشد . در پناهش به سلامت باشید🌹

  5. نسرین حسینی

    خرداد 31, 1400

    درود برشما نازنین
    عید میلاد امام رئوف امام‌ هشتم‌ برشما مبارک
    🌺🌺

    • درودتان بانوی عزیز در پناهش به سلامت باشید🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا