🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 “می” دِهم

(ثبت: 224205) فروردین 1, 1399 
“می” دِهم

 

آنکه بر خاسته بر جان پدر، آدم نیست
نوع این جانوران دیده به عالم، کم نیست

با شرف می شکند خویش به پای خوبان
بی شرف پشت به خوبان و بر آنان خم نیست

غم عظماست جنایت به ولی، من گفتم
از نگاه خرد و عاطفه این، کم غم نیست

” می ” دِهم، کاسه سفالین؟! خوب است
کار خود می کند اَر باده به جامِ جم نیست

هر که چون “زَم” پی بیگانه پدر را بفروخت
از سرِ دار بپرسید کجا شد “زم” ؟ نیست!

بداهه ساعت 4 صبح 139‪9/1/1

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    فروردین 1, 1399

    سلام

    باید صبور بود

    هر چند گلایه نامه ای

    گلایه نامه ای ملیح

    سالی نو با بهاری نو مبارکتان باشد

    استاد فرزانه

    در پناه خدای کائنات

    🌸🌸🍃💐🍃🌸🌸

    • طارق خراسانی

      فروردین 1, 1399

      سلام و درود بر یار فرزانه تیز بین

      سپاس از مهر حضوزتان

      در پناه خدا 🌿🙏❤️🙏🌿

  2. منوچهر فتیان پور

    فروردین 1, 1399

    سلام
    استاد بسیار زیبا
    بدل نشست

    • طارق خراسانی

      فروردین 1, 1399

      8 سلام و درود

      . سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا
      🌿🙏❤️🌿

  3. علی معصومی

    فروردین 4, 1399

    درود و عرض ارادت
    جناب استاد خراسانی نازنین
    زیباست سروده شما
    و
    حکیمانه
    🌺🌿🌺🌿🌺🌿

    هر که از یاد برد حرمت خود آدم نیست
    یا که در سینه مجروح کسی مرهم نیست

  4. محمدعلی رضاپور

    فروردین 4, 1399

    درودتان بابا طارق عزیز❤️
    سال نو، فرخنده🌹🌹🌹
    در حسرت سروش های زیبایتان همچنان….🙏

  5. محمدعلی رضاپور

    فروردین 4, 1399

    سلام و احترام،
    سروش، سه گلشن و شعر سبز(چندآهنگ)، قالب هایی تازه و توانمند در شعر فارسی اند؛ البته هیچیک محدود به تفنّنِ چینش دگرگونه ی قوافی و… نیستند؛ بلکه دستگاه هایی برای سرایش به شیوه ای تازه و جذاب هستند.
    لطفا مطلب زیر را مطالعه بفرمایید:

    http://sherepaak.com/224261/—–

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا