🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 می شود گاهی …

(ثبت: 239427) خرداد 8, 1400 

می شود گاهی…

هزاران درد با حرفی ، مداوا می شود گاهی
به لطفی خنده بر لبها ، شکوفا می شود گاهی

گرفتاریِ این دنیا ندارد هیچ پایانی
به شادی زندگی کن ، زود فردا می شود گاهی

تو را بخشندگی باشد در این گردون دنیایی
بساط شادکامی ها مهیّا می شود گاهی

اگر یک خصلت از ایزد کمی در ذات ما باشد
چه خوبی ها که در عالم هویدا می شود گاهی

جدا از دین وآیینت ، جدا از رنگ و از گویش
فقط یک ذات نازیبا ، مجزّا می شود گاهی

خدا را شاکرم هر دم ، تولّای علی دارم
زِ شوقش دردِ دلهایم ، تسلّا می شود گاهی

دلم چون مرغ سرگردان ندارد میلِ پروازی
اسیر آسمانِ شهرِ بطحا می شود گاهی

ظهورت آرزویِ شیعیانت ، یوسف زهرا(عج)
به هر غم قلبِ عشّاقت ، تمنّا می شود گاهی

غروب فتنه انگیزی ، ظهور مُنتقم باشد…
دلم با نور و اُمّیدش ، شکیبا می شود گاهی

دلم از خویش می گیرد ، غروبِ جمعه ها با غم
که (میم)و(ها)و (دال)و(یا) الفبا می شود گاهی

✍حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. کبری محمدی

    خرداد 8, 1400

    سلام
    به به چقدر زیباست این غزل شورانگیز
    بسیار دلنواز، فاخر و دوست داشتنی
    به جان نشست
    بدون اغراق چندبار خواندم لذت بردم
    درودها نثار قلم زیبانویس تان
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن نبی

      خرداد 8, 1400

      سلام و عرض ادب

      سپاسگزار از لطف همیشگی شما 🌹🌹🙏🏼

  2. کبری محمدی

    خرداد 8, 1400

    خواستم بیتی به عنوان شاه بیت اینجا بیارم نشد همه بیتها شاهند
    با اجازه تان همه را کامنت می کنم

    🌺🌿هزاران درد با حرفی ، مداوا می شود گاهی
    به لطفی خنده بر لبها ، شکوفا می شود گاهی
    گـرفتـاریِ ایـن دنـیـا نـدارد هیـچ پـایـانـی
    به شادی زندگی کن ، زود فردا می شود گاهی
    تو را بخشنـدگی باشد در این گردون دنیـایی
    بسـاط شـادکامی ها مهیّـا مـی شـود گاهـی
    اگر یک خصلت از ایـزد کمی در ذات ما باشـد
    چه خوبی ها که در عالم هویدا می شود گاهی
    جدا از دین وآیینت ، جدا از رنگ و از گویش
    فقـط یک ذات نازیبا ، مجزّا می شود گاهـی
    خـدا را شـاکـرم هـر دم ، تـولّای علـی دارم
    زِ شوقش دردِ دلهایم ، تسلّا می شود گـاهی
    دلـم چون مـرغ سـرگردان ندارد میلِ پروازی
    اسیـر آسمـانِ شهـرِ بطحـا می شـود گـاهی
    ظهـورت آرزویِ شیعیـانت ، یوسف زهـرا(عج)
    به هر غم قلبِ عشّاقت ، تمنّا می شـود گاهی
    غـروب فتنـه انگیـزی ، ظهـور مُنتقـم بـاشـد…
    دلم با نـور و اُمّیدش ، شکیبـا می شـود گاهی
    دلم از خویش می گیرد ، غروبِ جمعه ها با غم
    که (میم)و(ها)و (دال)و(یا) الفبا می شود گاهی🌺🌿

    🌺🌿اللهم عجل لولیک الفرج🌺🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا