🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ندایِ قَدقُتِل

(ثبت: 226608) اردیبهشت 24, 1399 

 

ایام عزای حضرت مولا(ع) تسلیت باد

(ندایِ قَد قُتِل)

سحر گاهان، بسی موحِش تر است از شامِ تار امشب

سپیده، سر مزن دیگر، فلک صبحی میار امشب

که دیگر بهترینِ خلقِ عالم شد شهید از کین

ز ظلمِ زاده یِ مُلجَم شقیّ یِ نابکار امشب

ندای قَد قُتِل دارد صدایِ شهپرِ جبریل (1)

که گویَد خُفته در خون شد خدایِ ذوالفقار امشب

خدایِ عدل و داد اکنون ز عدلش غوطه ور در خون

بُوَد محراب از خون جبینش لاله زار امشب

علی! ای خانه زادِ ایزد و ای کشته در محراب!

شهیدِ راه حق! خوش می روی در نزد یار امشب

هلا ای کوفه ! دیگر نشنوی بانگِ مناجاتش

که خوش فُزتُ و ربِّ الکعبه گفت آن بیقرار امشب

دگر با، چَه، نگوید رازِ دل مولا سحرگاهان (2)

خداوندا چه کرد آن تیغ با فرقِ نگار امشب

ببین در تارَکِ بشکسته اش شَقُّ القَمَر پیدا

از این رو می نتابَد ماه در این شامِ تار امشب

حسن(,ع) گریان حسین(ع) نالان پریشان زینب و عباس(ع)

یتیمان جمله در راه علی(ع) چشم انتظار امشب

جمیع موءمنین اندر عزایش سوگوارانند

تو هم “اخباریا” از دیدگانت خون ببار امشب

محمد حسین اخباری
پی نوشتها
!-گویند در سحرگاه نوزدهم ماه رمضان جبرئیل در بین آسمان و زمین ندا در داد که (یا اهل العالَم الا الا قد قتل امیر الموء منین)
2- گویند حضرتِ علی شبها با چاه دردِ دل می کرد

 

 

 

 

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    اردیبهشت 24, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. علی معصومی

    اردیبهشت 25, 1399

    درود ها بر شما
    ◇◇◇◇◇

    تو هم چون چشم زینب در عزای خسرو خوبان
    به غیر از خون دل ای آسمان،جیزی مبار امشب
    ☆☆☆☆
    🌿🌺🌿🌺🌿

  3. ولی اله بایبوردی

    اردیبهشت 25, 1399

    سلام و درودها

    اجرتان با امام همام

    تقدیمی : 🌸

    اگر می داشتم بازوی قدرت
    فلک را می گرفتم من ز سرعت

    که شاید ملجم از بخت شقاوت
    چو حر بن یزید از چاه می رست

    ولی اله بایبوردی

    🍃🍃🍃🌹🌹🌹🍃🍃🍃

  4. محمدعلی رضاپور

    مرداد 12, 1399

    یاعلی❤️🙏

  5. محمدعلی رضاپور

    مرداد 12, 1399

    سلام و درود
    فرهیخته ی ارجمند!
    نظر به اهتمام استاد بزرگوار،
    جناب طارق خراسانی،
    بابا طارق عزیز شعر فارسی
    در معرفی شاعران برتر معاصر
    و اهمیت همیاری اعضای گرانقدر شعر پاک در این مهم و با توجه به مأموریتی که برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این امر به حقیر محوّل فرموده اند، از شما بزرگوار دعوت
    می شود تا در این کار مشترک، حضور جدی تری داشته باشید.
    سپاس،
    در خدمت تان هستیم در 👇
    http://sherepaak.com/227273/——-

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا