🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ندیدم جز رَهِ احمد(ص)خدا را راهِ بهتر را

(ثبت: 1864) تیر 10, 1395 

ندیدم جز رَهِ احمد(ص)خدا را راهِ بهتر را
حکیمان اهلِ ایمانند و می خوانند دفتر را

اگر در حسرتِ عشقی، به تحقیق این سخن گویم
به اسلام آی و خوش بنگر، زِ عشق آئین برتر را

حریصِ تشنه ی زر را، بگو این نکته می دانم
مگر خاکت به چشم آید ، نبینی بعد از آن زَر را

چه می خوانی حدیثِ عاشقی، ای سالکِ عارف؟
نمی بینی مگر خودخواهِ بی دین، مردمِ کَر را؟!

به خون غلتیده بانگی زد، که تو از خواب برخیزی
شنو از من، بگیر از بستر غفلت دگر سر را

خَزَف گوهر به زیرِ آورد و پنهان زیرِ پا دارد
الا ای صیرفی بر خیز و بالا  بَر تو گوهر را

بر آن خودبین که جز خود کس نمی بیند در این گیتی
بگویش هیچ می باشی، بخوان اللهُ اکبر را

به چنگ و دف سحر دیدم سرودم شاد می خواند
نگاری با صدای خوش، به رقص آورده دلبر را

تو آن پرورده ی عشقی، ز خوانِ پاکِ مسعودم
مبر طارق زِ یادِ خود، شکوهِ شامِ آخر را

سحرگاه 17بهمن 1391

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):