🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نعت نبی اکرم

(ثبت: 224365) فروردین 6, 1399 

 

بکرد خلقت خدایت یا محمد
دوعالم را برایت یا محمد
تمام کائنات و عرش و فرش است
منور از ضیایت یا محمد
بود قاصر زبانم از ثنایت
خدا داند ثنایت یا محمد
تویی شهر علوم غیب و مشهود
درش شد، مرتضایت یا محمد
فدای دین نمودی مال و جانت
سرم بادا فدایت یا محمد
رضای حق بود اندر رضایت
نخواهم جز رضایت یا محمد
ولای حضرتت دارم به رگ رگ
مگیر از من ولایت یا محمد
گدای خاک درگاهت منم من
کرم کن بر گدایت یا محمد
عطا بنما به این زار حزینت
به امید عطایت یا محمد
به هر صبح و مساء خواهم ز یزدان
وصال دلربایت یا محمد
طلب فرما تمام عاشقان را
حریم با صفایت یا محمد
در شوریده ام هر دم بجوید
ضریح دلگشایت یا محمد
خوش آن لمحه که باشم میهمانت
سرای پارسایت یا محمد
ز عشقت طاير دل گشته شیدا
زند پر در هوایت یا محمد
صراط مستقیمم رفت از دست
هماره کن هدایت یا محمد
ز بار معصیت پشتم شده خم
ندارم جز سوایت یا محمد
در آن روزیکه کس را نیست یاری
مکش دست از حمایت یا محمد
ز فرط معصیت کارم تباه است
ندارم جز خدایت یا محمد
در امواج گنه در حال غرقم
بود دیدت کفایت یا محمد
خوشا آندم کشم بر دیده از شوق
غبار خاک پایت یا محمد
چه نیکو است گاه احتضارم
به چشم آید لقایت یا محمد
در آن روزیکه گرما بر سر ماست
مکش ظل لوایت یا محمد
چه خوش باشد که گیرم من ز دستت
صبوح جانفزایت یا محمد
بحق فاتح خیبر امیرم
بگردان آشنایت یا محمد
به (سامع )کن نظر در روز محشر
به وی بنما عنایت یا محمد

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 6, 1399

    سلام و درود
    بسیار زیباست
    لذت بردم
    بنا به ارادت عرض می کنم و الا شاگرد شما هم. محسوب نمی شوم و هم چنین چون این چکامه ی زیبا در نعت پیامبر عظیم الشأن است لازم است از هر ضعف ادبی بر حذر باشد.
    بدین خاطر خدمت شما شاعر عزیز عرض می کنم در سرایت ، خدایت و امثالهم حرف “ت ” ضمیر است ولی در عنایت، حمایت، کفایت، حرف “ت” جزو ریشه ی کلمه است.
    اخیرا بنده از استادی شنیدم می توان فقط یکبار از کلمه ای که حرف آخر آن حکم ریشه را دارد با کلماتی که حرف آخر آنان ضمیر است بعنوان قافیه استفاده کرد و یا برعکس که به نظر بنده همان هم نباشد بهتر است.
    اجر شما با متظور اثر
    در پناه خدا شاد زی
    🌿👏👏👏👏👏❤️🌿

  2. ولی اله بایبوردی

    فروردین 6, 1399

    سلام

    اجرتان با حضرت ختمی مرتبت (ص)

    سپاس از اشتراک گذاری

    تقارن بعثت رسول اکرم (ص) با عید نوروز مبارک

    دستمریزاد

    تقدیمی : 🌸

    احد واحد خدایی این جهان را
    به خاطر ، اهل بیتی خلق جانا

    بخاطر ختم مُرسل ، اولیایی
    تمامی کائناتی ،خلق هر جا

    ولی اله بایبوردی

    06 / 01 / 1399

    🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

  3. محمدعلی رضاپور

    فروردین 6, 1399

    درودتان🌹🌹🌹
    یا محمد❤️

  4. طارق خراسانی

    فروردین 7, 1399

    سلام‌ و درود بر حضرت دوست
    لطفا جهت انتخاب داوران به آدرس پست ذیل تشریف آورده و چنانچه مایل هستید جزو اعضای هیئت داوران باشید در آن پست اعلام تا با رای اعضا به امر داوری بپردازید.
    http://sherepaak.com/224434/فراخوان-برای-انتخاب-هیئت-داوران

    در پناه خدا🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا