🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نقش بر آب

(ثبت: 270767) تیر 13, 1403 
نقش بر آب

#غزل-شماره ۶۱۹

بسمه اللطیف
نقش بر آب

ای دل ساده درون سینه بی تابی هنوز
در بن بیهودگی ها فکر پایابی هنوز

عشق در این دوره افسانه است قدری هوش دار
از چه رو جویای این اکسیر نایابی هنوز

پس چرا ثابت نشد بر تو که آخر هیچ نیست
پشت صورت های مردم غیر مردابی هنوز

چون پلنگی که به سر دارد هوای صید ماه
تحت تاثیر عجیب نور مهتابی هنوز

برد سیل لحظه ها با خود تمام عمر را
پس چرا چون گنگ ها در پرده خوابی هنوز

زیرکی می گفت مهدی بهره ات از عشق چیست
کاین چنین می سوزی و چون شعله می تابی هنوز

گفتم این رویای زیبا در ورای عقل و ذهن
مانده در من از ازل چون نقش بر آبی هنوز

#مهدی_رستگاری
بیست و چهارم خرداد سال یکهزار و چهارصد و سه خورشیدی
سیزدهم ژوئن ۲۰۲۴ میلادی
غزل سرایی گروه ادبی《ادیبانه》

دفتر شعر روزگاران

۱۰۴۰

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. امیر راهین

    تیر 13, 1403

    درود جناب رستگاری غزلی عالی از قلم تان خواندم

    • مهدی رستگاری

      تیر 15, 1403

      درود و ارادت جناب راهین عزیز. بزرگوارید. ممنونم🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا