🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نيست هیچ کس امن از مکرِ خدا

(ثبت: 267237) بهمن 2, 1402 

بنام خدا

آنچه که خلّاقِ عالم آفَرَد
غایتی داده هم اورا نیک و بد
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
نیک و بد را هست درهستی طنین
چون ترازوی عدالت است همین
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
نیک را باشد در این عالم بقا
بد زِ نافهمی حدوث آید به جا
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
نیک راهی رو به رُشدِ آدم است
بد ،عدم زاییده ی آه و دم است
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
خلقت عالم بنا بر صالحیست
غیرِ اینها هرچه هست پوچ و تُهیست
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
نیکی اول اگر باشد تورا
عبد باشی بر گُزینی حق را
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
نیکی دوم خدایت میدهد
از غم و غصه رهایت میدهد
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
می کشاند سوی خویشش با ندا
عبد صالح میشوی بنده خدا
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
گر بدی اول کنی تو اختیار
بی گمان باختی به شیطان این قمار
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
تو که بد کردی بترس ای بینوا
تخم بد کِشتی برویاند خدا
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
چون که کار بد قساوت آورد
ازدلِ تو نورِ حق را می برد
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
شد قساوت در دلِ تو بر ملا
خویشتن را کردی در دامِ بلا
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
تو شدی در زندگی بی بند وبار
هیچ زشتی را نمیدانی تو عار
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
دست تو در دستِ شیطان است و بس
زینتت شد مال دنیا و هوس
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
گر چنین هستی شنُو از من ندا
توبه کن افتادی درمکرِ خدا
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
ناله زاری کن به سوی حق بیا
تا نشی مصداق (یُضِلُّ مَن یَشاء)
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
نيست هیچ کس امن از مکرِ خدا
جز زیانکاران ، نمی فهمند چرا؟
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
کو که اهل قریه گوید ایمنم
تا نیفتد زِ آسمان سنگی سرم
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
گر شود شب تا قیامت یکسره
کی ضمانت می کند شب را بِرِه
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
عاقل هستی تو برو تاریخ خوان
چه بلا آمد سرِ نا بِخرَدان
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
قوم نوح نشنید حرف حق به گوش
غرق گشتند و شدند از دم خموش
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
بادِ سرد آمد سراغِ قوم عاد
ریشه کن شد قوم گمراه و عِناد
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
قوم صالح چون شتر راسر بُرید
حق عذابی داد جسد هاشان درید
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
چون به فحشا غرق بودند قوم لوط
زیرِ رو شد شهر گشتند زَجر موت
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
طایفه ای بودند ازقوم یهود
گشته نفرین ازعیسی و ازداود
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
چون حقیقت را گمان کردند پوک
مسخ گشتند شکل میمون شکل خوک
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
کس نکرد گریه به حالِ زارشان
کس نسوزانید دل برحالشان
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
ای کسی که بوده ای از حق جدا
نیستی ایمن تو ازمکرِ خدا
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
چون خدا قهار است این را بِدان
توبه کن دور ایست از نابِخردان
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
سالکی تو راهِ حق را بر گُزین
صالحیّت پیشه کُن ازعقل ودین
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    بهمن 2, 1402

    درود بر شما💐

    • سلام ودرود سرکارخانم ایرانپور
      خیلی ممنون وتشکر ازلطفتان
      ⚘⚘⚘⚘
      زنده باشید به مهر

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا