🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نگاهِ حق …

(ثبت: 4344) تیر 4, 1396 

                  « به نام خدا »

به جز وجودِ عزیزت مرا پناهی نیست

که در تمام جهان جز تو تکیه گاهی نیست

بدون فیضِ حضورت در این سیاهیِ شب

سکوت و ظلمت من را دگر پگاهی نیست

وجود و هستی و جان را اگر بخواهی هست

زمین و چرخ و زمان را اگر نخواهی نیست

به سویِ کویِ تو ره برده ام تمامی عمر

که بهتر از رهِ کویِ تو شاهراهی نیست

اگر کسی ز وجودِ تو استعانت جُست

حریفِ قدرت و ایمان او سپاهی نیست

هر آنکه حاجت خود را ز خَلق میطلبد

تمام حاصل عمرش به جز تباهی نیست

گلایه ای نکنم از جفای دشمن و دوست

که واقفی تو و غیر از تو دادخواهی نیست

ز عدلِ مَحکمه ات جمله مات و مبهوتند

اگرچه حُکمی و مَحکوم و دادگاهی نیست

مرا ببخش و به اغماض رو سپیدم کن

که مثل من به امید تو ، رو سیاهی نیست

به صدق دل غزلی گفته ام ، نه با تزویر

که در مسیرِ تو جز حیله پرتگاهی نیست

اگر به سوی تو «مهران» نگاهِ «حق» باشد…

« کلیدِ قفلِ تو جز ؛ گوشهٔ نگاهی نیست ».

               « مهران اسدپور »

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. حامد علی بیگی

    تیر 4, 1396

    احسنت

    احسنت

    بسیار عالی

    خدا حفظتون کنه

    خیلی لذت بردم

    • مهران اسدپور

      تیر 6, 1396

      درودها حامد جان …

      سپاس از همراهی صمیمانه و نگاه پرمهرت…

      پاینده و سراینده باشی به الطاف الهی…

  2. تیر 4, 1396

  3.  درود و سلام بر شما  زنده باشی قند مکرر بود و شراب  مسّکر

     کلید قفل دلت گوشه ی نگاهی بود

    تمام هستی من پای بند آهی بود

    چگونه آتش خود را نهان کنم ای عشق

    زبان خواهش من  نقطه ی سیاهی بود

    • مهران اسدپور

      تیر 6, 1396

      درودها جناب خادمیان ارجمند …

      سپاس از سروده زیبا و فیض حضورتان …

      شاد و تندرست باشید.

  4. به به

    بسیار زیبا بود

    درودتان جناب اسدپور عزیز

    • مهران اسدپور

      تیر 9, 1396

      درود و سپاس جناب صادقی گرانمهر ؛

      تندرست باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا