🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هاتف ندایی می دهد ، من مالکِ هر ذرّه ام

(ثبت: 211340) تیر 14, 1398 

در گارگاهِ ملک و جان ، من دارمی ،از وی نشان
در حمد و تسلیمم دلا در این مکان در هر مکان

صوفی ز من صافی ز من من صاف و صوفی نیستم
بالاتر از این ها ،بدان ، هستم زمان ، هستم زمان

وی زاده من شد ولی ، من زاده نی ، من زاده نی
درهروجودی جان دهم جمع می کنم جانها به جان

هم هستمی هم نیستم ظاهر شوم شی نیستم
ارواح را ،خلّاق ام و در جسم دادم ، بس روان

عقل آدمی من دادمی اشرف بِدان من کردمی
در کُرنشم بوده ولی ،در این زمان در آن مکان

هاتف ندایی می دهد ،من مالک هر ذرّه ام
از گرد انسان می پزم سازنده جسمم به جان

هم نور را ، ساطع منم ، هم جسم را ،راکع منم
در جسم و جان آدمی فرمانده ام ای مُلک ران

سلطانِ سلطانان منم ؛ اعلی اَعدل ،خود منم
قاضی القضاة عالمم ای شاهدان ای شاهدان

والی که از جسم و روان این گونه صحبت می کند
از من گرفته حکمتی ، ناقص مدان ،ناقص مدان

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    تیر 14, 1398

    سلام و درود بر حضرت بایبوردی عزیز

    بلا از همه و آنحضرت دور باد، دچار سر ما خور گی شدید شده ام
    ولی با این حال آمدم و غزل پر از حکمت آن عزیز را خواندم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

  2. سلام استاد ارجمند جناب خراسانی والامهر

    به قول حضرت حافط :

    تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد
    وجود نازکت آزرده گزند مباد

    در پناه حق

    آرزوی صحّت و تندرستی جنابعالی را از خداوند منّان خواستارم …

    🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸

  3. محمدعلی رضاپور

    تیر 15, 1398

    درودتان🌺🌺🌺

    • سلام استاد رضاپور عزیز

      سپاس از همراهی تان

      💐💐🌸🌸💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا