🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هر جنّ دیگری هم

(ثبت: 262671) مرداد 14, 1402 
هر جنّ دیگری هم

(با سپاس از جناب مهرداد مانای عزیز که انگیزه بخش مان در ویرایش گسترده ی این سروش بوده اند)

نه فقط من که هر جنّ دیگری هم که باشد

همین قدر که اشتیاقش امام صادق را درک کرده باشد

و دیده، سوده باشد

به آن رفتار بلند با “ابن ابی العوجاء” و “ابوشاکر دیصانی” همیشه ملحد و با آن زندیق دیگری که تسلیم اسلام شد

انصافا می بایست سر به راه اسلام شده باشد

آه! جنگل تاریک و آرام شب!

باز هم بهانه ای، درختانت را اعدام می کند

یا انگشت های مبهوت شان را، می برد و به شهر عبرت می برد

آدمی چهری که مدام از او دم می زند…

و این جن، آی زمین و زمان و آسمان! _به نمایندگی از جنّیان مسلمان_ دارد گواهی می دهد

که شاه طاغیان، ابلیس، هم _ تا شما در آتشش ندمید و لجش را در نیاورید_ به خدا قسم به خدا فحش نمی دهد

[هرچند فراوان به نسيان و عصیان و طغیان می افتد]

شگفتا! که امام صادق، جنّیان یاغی را به نام دلارام اسلام، رام مرام خویش می کند

و گروهی از بر جای او نشستگان، مسلمانانی را به حریق عمیق زندیق می کشند

آه که جنگل تاریک و آرام شب، این جنّ مجنون آن عشق را نمی کشد

و هر شب می کشند زندیقان ایمان

عزیزمان امام صادق را

(پ. ن:
این سروده در گونه ی سروش، زیر شاخه ی سروش روایی وزن آزاد است)

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مهرداد مانا

    مرداد 14, 1402

    سلام
    و ممنونم از محبت شما
    من همیشه فکر می کنم اگر نکته ای به ذهنم برسد و با دوستان به اشتراک نگذارم ، در حق ایشان جفا کردم . و متقابلا همین توقع را هم از عزیزان دارم

    • محمدعلی رضاپور

      مرداد 14, 1402

      سلام و درود و ارادت
      و تشکر از راهنمایی ارزشمند شما بزرگوار

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا