🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هر چه زندان در جهان نابود باد

(ثبت: 241029) مرداد 16, 1400 
هر چه زندان در جهان نابود باد

 

ای اوین، ای محبس مولای من
ای کشانیده به میدان پای من

اُف بر آن دستی که خشتت را نهاد
بودنِ تو رنجِ جانفرسای من

خشت و خاکت شاهدِ اندوهِ خلق
باعثِ فریاد و واویلای من

از غمِ خیلِ اسیرانت اثر
از جوانی نیست در سیمای من

من تنفر دارم از آبادی ات
بوده اند از تو دژم ابنای من[1]

بغضِ معصومِ اسیر هشتی ات[2]
آتشی افکنده بر اعضای من

باش تا این آتش آرم سوی تو
غافلی از طبعِ آتش زای من

بر دماوند است ننگی تا ابد
گر تو باشی و سکوتِ نای من

ای بنای ظلم، ای کاخ ستم
گر که ویرانت نسازم وای من

گاهِ نابودی تو ، آهنگِ شاد
می نوازد با دَفی سُرنای من

هر چه زندان در جهان نابود باد
ازخدا این است استدعای من

1358

پ . ن

[1] . آبا . آبا. (از ع ، اِ) در تداول فارسی ، آباء :
تا آدم و حوا که شدند اصل تناسل
هستی ملک و شاه به اجداد و به آبا.

– پدران آسمانی
[2]. هشتی مکانی ست در زندان اوین که در حکومت سابق در زیر آن زندانیان را شکنجه می کردند.

امام خمینی(ره) : زندان ها را تبدیل به دانشگاه خواهیم کرد
هنوز عاشقان امام (ره) بر آنند تا آرزوی امام راحل را در کشور محقق سازند.
بنده سال های سال است فریاد زده ام بجای زندان ها باید اردوگاه های کار اسلامی را در هر استان تاسیس و بزهکاران، (محصول جنایت استکبار جهانی و چپاولگران داخلی،) در این اردوگاه ها حرفه ای آموخته و کار کرده و دستمزدی دریافت نمایند تا در مدت حبس به اعضای خانواده خود کمک کرده و پس از بازگشت به دامن جامعه، شغلی شرافتمدانه اختیار نمایند.
این صحیح و عاقلانه نیست که فرد بزهکاری، زندانی شود و بخاطر فقر اقتصادی افراد خانواده ی او نیز بزهکار شوند…
اگر گفته ایم زندان نباشد راهکارهای لازم را هم ارایه داده ایم و قبلاً گفته شده

ارباب صنایع را از عوارض گمرکی و مالیاتی معاف کنید تا تشویق شده و در اردوگاه های کار اسلامی کارخانجات صنعتی و تولیدی خود را تأسیس کنند.

از طرفی بخش آموزش فنی و حرفه ای کشور با احداث مراکز آموزش فنی مانند هنرستان های فنی از جمله کشاورزی ، الکترونیک ، ساختمان ، مکانیک و … به آموزش زندانیان در اردوگاه ها بپردازند.

طلبه های جوان که عاشق ارشاد و آموزش معنوی افراد جامعه هستند ، در این اردوگاه ها فرصت های خوبی برای آموزش خواهند داشت.
هدف از حبس این است که بزهکار از جامعه دور ، سپس تربیت شده و به دامان اجتماع باز گردد، در این راستا اردوگاه های کار اسلامی بهترین گزینه برای تحقق این خواسته است ضمن آنکه به سازمان دروغین حقوق بشر عملا فهمانده می شود اسلام دین شعور و دانش و رحمت الهی ست و از طرفی به آرزوهای متعالی امام راحل احترام گذاشته و با پوشاندن جامه عمل برآن آرمان مقدس یعنی “حذف زندان ها” ، به شکوفایی اقتصاد کشور نیز کمک خواهد شد.
لازم به ذکر است در تمام دنیا ساختار زندان ها همانی می باشد که در قرون وسطی وجود داشته است، تنها فرق آن با زندان های قرون وسطی ، نوع معماری و مصالح مورد استفاده در ساخت آنهاست، البته هم اکنون بازداشتگاه هایی در امریکا و سایر کشورهای به ظاهر متمدن وجود دارد که از زندان های قرون وسطایی مخوف تر و جانفرساتر است!!!

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا