🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شعرم هَدِیَّتی ست به موج نگاه تو

(ثبت: 211168) تیر 5, 1398 

 

وقتی دلت گرفته ، هوا سرد می شود
وقتی تمام حوصله ات درد می شود
وقتی جواب مهرِ تو با سنگ می دهند
یعنی که دوره، دوره ی نامرد می شود
بهتر سکوت بر لبِ ما پاسبان شود
اینگونه غم ز سینه ما، طرد می شود
دیدم بهار را، پسِ دلشوره ها، شبی
از اجتماع سبزه و گل طرد می شود
شعرم هَدِیَّتی ست به موج نگاه تو
غم را به خانه خانه هماورد می شود
دبدم، برای دیدن گل تا حریم باغ
شبنم ز ابر آمده شبگرد می شود
در کوچه باغ گوشه ی چشمی ، غزل بخوان
هر مصرعش علاج دو صد درد می شود

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. درود بر استاد ما، جناب طارق خراسانی عزیز!
    🌺🌸🌷🌹💐

  2. زیبا و واقعی

  3. بله، دیدن ناسپاسی و نامردی مخصوصا برای خوبانی مثل شما
    که با دیدن بر اساس موازین انسانیت رفتار می کنید
    دشوار و بسیار دشوار است و در این میان باید مثل همیشه
    چشم ها را بر ناملایمات بست و به خوبان پیوست.

    • طارق خراسانی

      تیر 5, 1398

      سلام و درود

      سپاس از حضور موثر تان
      یغما شاعر خشتمال نیشابور ی می‌فرماید
      دشمن خیره خطا. کار؟ خطای تو بود
      تو خطا کار شدی کاو به خطا برخیزد
      فرهنگ انسان ها متفاوت است
      و در کشور ما صدها فرهنگ متفاوت وجود دارد
      برخی فرهنگ ها مسموم هستند و آزار دهنده و متاسفانه برخی گرایش به این نوع فرهنگ ها دارند بعنوان مثال فرهنگ زنده باد خودم این فرهنگ خودخواهی بلای جان جامعه شده است.

      در پناه خدا🌿🙏

  4. مریم محبوب

    تیر 5, 1398

    درودها استاد ارجمند جناب طارقی بزرگوار🌷

    بسیار زیبا و دلنشین سروده اید

    🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃

    • طارق خراسانی

      تیر 5, 1398

      سلام و درود

      سپاس از بزرگ بانوی شعر پاک

      در پناه خدا 🌿🙏

  5. استادانه است، دستمریزاد👍

  6. طارق خراسانی

    تیر 5, 1398

    سلام و درود بر استاد گرانمهرم

    سپاس از لطف آنحضرت

    در پناه خدا🌿🙏

  7. سلام و درود استاد ارجمند جناب خراسانی بزرگ مهر

    به زیبایی چشمه یِ زاینده ؛ لبریز از بار معانی ….

    دستمریزاد استاد .

    🌿💐🌸🌹🌸🌿

    غزل امروزی خود را به عزیز ارجمند تقدیم می نمایم شاید مورد لطف قرار

    گیرد.

    💐

    خاطر حزین بگشت چو خواندم کلام را
    ایما نظر بشد چه نویسم شود رضا

    یاد از رضا کنم که رضایش رضایِ او
    آگاه قلب را چه بگویم به جز دعا

    فرهنگِ آدمی به رضا نیست ای عزیز
    در ید کسان اسیر ، چه فرهنگِ با حیا

    اندیشه کن قوی که رها از درون شوی
    از دردهایِ زخم درونی خودی رها

    ما را طبیعتی است بهاری گهی خزان
    ایامِ دوره همچو ، فصولی برای ما

    بر ما غمی ؛ ز شادی ایام برحذر
    زردیِّ رُخ ببین چو خزانی نما دلا

    با این وجود گاه بگویی حدیثِ نفس
    در عاریت لباسِ کنایی چه حرف ها

    دَم را غنیمتی که به هر دم زنی تو حرف
    حرفی مُقطّعه ای که علومش چو کیمیا

    والی نظر نما به علومی جهان نما
    آرام دل شوی که کنی سیر تا بقا

    ولی اله بایبوردی

    05 / 04 / 1398

    🌿💐🌸🌹🌸💐🌿

    • طارق خراسانی

      تیر 5, 1398

      سلام و درود بر امیر سخن پاک
      بداهه ی بسیار زیبایی ست
      دلمریزاد
      سپاس از حضور گرمتان
      در پناه خدا 🌿🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا