🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 وقتی که از کرانه آن شط عبورکرد

(ثبت: 2556) مهر 12, 1395 

 

وقتی که از کرانه آن شط عبورکرد

مضمون آبهای جهان را مرور کرد

لب تشنه بود ساقی ودرکف گذاشت آب

با یاد اهل خیمه لب از آب دورکرد

دخت فرات تشنه ی یک بوسه برلبش

رد ساقی این مغازله را باغرورکرد

میل خطر نمود که پا در رکاب کرد

شوق وصال بود به قلبش خطورکرد

پر کرد مشک و روی به سوی خیام کرد

جنس بساط عاشقی آن روزجورکرد

غافل از اینکه تیرسه شعبه رسیده وُ

سیراب آن گلوی مثال بلور کرد

*

خورشیدرابه نیزه ی کین کردشمروباز

خولی زجهل، نور خدا در تنورکرد

بین انتهای جهل ابوجهلیان که کین

چشمانشان ز درک نورخداوند کورکرد

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا