🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پائیزیه

(ثبت: 215291) مهر 3, 1398 

پائیزیه

از زمزمه ی باغ، هم اکنون، خبری نیست
از ناله ی عشاق بلا کش، اثری نیست

از آه زمستان دل هر شیفته، افسرد
افسرده دلان را طرب تازه تری نیست

دیگر طرب از باغ و چمن رفت خزان شد
برگ و برشان ریخت، امید ثمری نیست

دیروز شنیدم که سر نعش گلی سرخ؛
بلبل به فغان گفت، دگر شعر تری نیست

افسوس که در بی خبری رفت بهارم؛
امروز که بیدار شدم، برگ و بری نیست!

صد رنگ شده برگ درختان، دل یاران؛
از خلق امیدی، بجز از نیشتری نیست!

هر کس به کف ش، خنجری ازکینه نهانست
من بعد، امیدی… به نجات بشری نیست!

خاموش شو ای بلبل شوریده ی عاشق!
کز ناله ی هجر تو و گل تلخ تری نیست.

تا صبح اگر ناله کنی از غم هجران…
یلدای تو را هیچ امید سحری نیست!

با این همه زیبایی …پاییز، چه نالی؟؟!!
گل، بود و نبودش، دل ما را اثری نیست!

گل بود وتو بودی و… همین ناله ی غمناک!
غیر از تو در این باغ، مگر نوحه گری نیست؟!

هر چند که قمری و کبوترهم ازین دست؛
خواندند؛ ببین، هیچ از ایشان اثری نیست!

با این همه بر شاخه ی گل فصل بهاران؛
دیدیم که در چنته نوای دگری نیست!

۹۶/۰۷/۲۵ مرتکب شدم…《خلو دخو 》
#رضـــــازمانیـــــاݩ‌قوژدی

 

 

 

 

نظرها 11 
  1. سلام و درود
    بسیار زیباست
    لذت بردم🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. دیروز شنیدم که سر نعش گلی سرخ؛
    بلبل به فغان گفت، دگر شعر تری نیست

    افسوس که در بی خبری رفت بهارم؛
    امروز که بیدار شدم، برگ و بری نیست!

    دستمریزاد استاد

    یاد آور این روایت :

    «النَّاسِ نِیَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبَهُوا»

    🍃🍃🌿💐🌿🍃🍃

  3. طارق خراسانی

    مهر 4, 1398

    سلام و درود بر استاد زمانیان گرانمهر

    الحق زیبا سروده اید

    لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏❤️🌿

    • سلام استاد عزیز.
      کمترین شاگردتان هستم و افتخار می کنم.
      زنده باشید
      التماس دعا

  4. مينا امينی

    مهر 4, 1398

    درودها بزرگوار
    زیبا قلم زدید
    قلمتان همواره سبز
    💐💐💐

    • درود بر شما بانو امینی گران مهر.
      نگاه پر مهرتان زیبا می بیند.
      سپاس

  5. سلام برادر
    زیبا بود
    آفرین
    🌸🌸

    • سلام استاد وسرور عزیزم اسماعیل جان
      خدا را سپاس که مقبول افتاده.
      بمانید

  6. با عرض سلام
    بسیار زیبا و دلنشین احسنت به شما استاد گرانقدر

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا