🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پاک باید زیست

(ثبت: 13962) بهمن 16, 1397 

«عشق من کودک بمان دنیا مداد رنگی است…
بهترین نقاش باشی باز رنگت میکند…

عشق من کودک بمان دنیا دلت را میزند…
سخت بی رحم است میدانم که سنگت میکند »[1]

سیر باید ، دیده ام دنیای دون را بارها
گر گرسنه باشی آخر آن پلنگت می کند

عشق من ، هرگز مرو راه طمع زیرا که زود
رفتن از بیراهه ها وادارِ جنگت می کند

کم بخواه ای جان ، بیا ماهی بمان زیرا طمع
اژدهای هفت سر ، یا چون نهنگت می کند

معرفت در سفله کی جویی، مگرد بر گرد او
سفله آخر از بلا هم گیج و منگت می کند

عشق ورزی کن که جز این ات نمی آید به کار
عقل دون را کن رها، کان بار ننگت می کند

نازنین این آخرین پند مرا در گوش دار
پاک باید زیست ، چون پاکی قشنگت می کند.

 

 

طارق خراسانی

[1] . منتسب به زنده یاد ، احمد شاملو

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. مازیار نژادیان

    بهمن 16, 1397

    درودها جناب خراسانی

    شعری زیبا رامیهمان صفحه شما بودم

    امید که در پناه مهر شادان و نویسان باشید

    @};-@};-@};-@};-@};-

    • طارق خراسانی

      بهمن 16, 1397

      سلام و درود

      سپاس از حضور پر مهرتان

      در پناه خدا@};-

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا