🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پردۀ سرخ

(ثبت: 266762) دی 16, 1402 

 

در سکوت
ستارگان آواز می‌خوانند
گل‌های کوکب
به اشراق می‌روند
و موسیقی ماه
چون ساحره‌ای بازیگوش
امواج بکر ِبرکه را
به جنب و جوش می‌آورد

پشت پردۀ سرخِ ایوانِ شب
هیاهویی نیست
کلمه‌ای نیز:
همۀ پرندگان
نی بر لب،
و تمامی درختان
عود زنان،
موسی و مریم را
بی نان و شراب
به سکوت خوانده‌اند

مسیح،
نسیمِ نفس است
دوشیزۀ صبحگاه
با آرایش ساده‌ای از سایه‌های نور
و عطر ملایم گل‌های چارفصل
ایستاده در سکوت
بر صخره‌ای کنار آب
به یاد پیله‌ها و پروانه‌ها

 

1402.09.12

 

 

نظرها
  1. علی معصومی

    دی 16, 1402

    درودهای فراوان
    استادبانو دکتر نوری ارجمند
    سروده ای بسیار زیبا افریده اید
    یک نکته از تصویر سازی های فراوان که در خدمت مضمون است
    عرض می کنم و مشت نمونه خروار
    گل های کوکب
    به اشراق می روند

    اگر از سمت رو به رو به تماشای این گل زیبا “کوکب” بپردازیم
    گلبرگ های هم شکل و منظم در نهایت تداعی کننده
    مدارهایی زیبا و تودرتو اما بسیار موزون است که گرد مرکز گرده گل
    چیده شده و در یک نقطه تلاقی دارند. که کلمه “اشراق” بار
    عمق معنی را بخوبی بدوش کشیده است
    جالب اینکه این توازن سه بعدی میتواند مرکز کره ای از
    گل بارنگهای متفاوت باشد و…که تداعی کننده فضای کروی سیارات است
    و اما
    در خش پایانی
    نظرم این است که از تکرار سکوت پرهیز شود
    “ایستاده در سکوت”
    این بخش اگر خذف شود
    هیچ اسیبی به شعر نمی رسد
    ♤♤♤
    مسیح،
    نسیمِ نفس است
    دوشیزۀ صبحگاه
    با آرایش ساده‌ای از سایه‌های نور
    و عطر ملایم گل‌های چارفصل
    بر صخره‌ای کنار آب
    به یاد پیله‌ها و پروانه‌ها
    ♡♡♡
    توفیق یارتان
    🌺🌿🌸🍃
    در پناه خدا

    • فریبا نوری

      دی 16, 1402

      درود و سپاس بسیار از مهر حضور و بیان دیدگاه ارجمندتان. در هنگام سرودن شعر بر ضرورت حضور سکوت در هر سه بند تاکید داشتم ولی دربارۀ نقد شما حتما فکر می کنم. 🌷🌷🌷🙏🙏🙏

  2. طارق خراسانی

    دی 16, 1402

    سلام و‌ درود

    بسیار زیبا و‌دلانگیز

    در پناه خدا 🌱🌹👏👏👏👏👏🌹🌱

    • فریبا نوری

      دی 16, 1402

      درود و سپاس بسیار از مهرتان 🌷🌷🌷

  3. سلام و درود
    بسیار مفهومی و زیبا

    • فریبا نوری

      دی 16, 1402

      درود و سپاس بسیار از مهر حضورتان🌷🌷🌷

  4. معین حجت

    دی 16, 1402

    درود و دستمریزاد بانو …
    دلنشین و فاخر 👏👏👏💐💐💐

    • فریبا نوری

      دی 16, 1402

      درود و سپاس بسیار از مهرتان🌷🌷🌷

  5. اکبر رشنو

    دی 16, 1402

    مسیح،
    نسیمِ نفس است
    دوشیزۀ صبحگاه
    با آرایش ساده‌ای از سایه‌های نور
    و عطر ملایم گل‌های چارفصل
    بر صخره‌ای کنار آب
    به یاد پیله‌ها و پروانه‌ها
    سلام بر بانوی شعر
    و مهر نوری گرامی
    همیشه تابانید! و عااالی منظر
    🌺🌺🌺🌺🌸💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا