🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پرواز در قفس

(ثبت: 1578) خرداد 6, 1395 

من آن نِی ام که با نفس زار زنده است

تا زخمه زخم می زند این تار زنده است    

بغضم هوای مرثیه خوانی نمی کند

 دل با امید معجزه ی یار  زنده است

زندانیم  که در تب آزادی از زمان…

با عکس ِ در  به  سینه ی دیوار زنده است

 یا آن قناریم که  به پرواز در  قفس

خو دارد و به وسعت دیدار زنده است

پس لرزه های قلب مرا  ارگ  بم  نداشت

طفلم که زیر  پنجه ی  آوار زنده است

افسانه نیست هست شدن در مصاف عشق

منصور   بر  فراز همین دار زنده است 

 آواز تیشه  می رسد از بیستون هنوز

   فرهاد  زنده است چون ایثار زنده است

 پروانه باز سوز تو را پشت شیشه دید

  آری به لطف   پنجره هر بار زنده است

 

عادل دانشی خرداد 95

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):