🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کودک دیوانه

(ثبت: 269409) اردیبهشت 10, 1403 

 

فاش می گویم جهان با من نساخت
زندگی در پیش چشمم رنگ باخت
سوختم از آتش این روزگار
تا شدم آواره گرد این دیار
تا که ساقی از در میخانه رفت
شوق پرواز از دل دیوانه رفت
من که بودم قطره ای از جام عشق
بی خبر از بازی فرجام عشق
خانه ام در بستر سیلاب بود
چشم من بارانی و بی تاب بود
از دویدن تا که پایم خسته شد
چشم امّیدم به دنیا بسته شد
من اسیر غصه های مردمم
یافتم خود را ولی سر در گمم
کاش راز زندگی بود آشکار
هر خزان آیینه ای بود از بهار
لحظه ی روییدنم کی می رسد
روزگار دیدنم کی می رسد
من هنوز آن کودک دیوانه ام
روز و شب با قصه ها همخانه ام
کی طلوع من به پایان می رسد
مرگ رویا سهل و آسان می رسد
شوق رفتن دارم و آماده ام
من به مرگ خویشتن دل داده ام

عادل دانشی
بداهه اردیبهشت ۱۴۰۳

 

 

 

نظرها 12 
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 10, 1403

    سلام عادل جان

    روزگاران سختی ست

    چه باید کرد با بیداد دوران؟

    در پناه خدا🌹

    • عادل دانشی

      اردیبهشت 10, 1403

      درود استاد طارق عزیز
      روزگار غریب ست نازنین
      عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد
      در پناه حق🌹🌹🌹🌹

  2. صفا یغمایی

    اردیبهشت 10, 1403

    درودبرشماجناب آقای دانشی عزیز
    عجب مثنوی زیبائی لذت بردم.
    جای شمابزرگوارهم مدتی خالی بود.
    خیرمقدم.
    🌺🌺🌺

    • عادل دانشی

      اردیبهشت 24, 1403

      درود جناب یغمایی عزیز
      مدتی دچار بیماری شدم و بعد از بهبودی گرفتاری هایی داشتم .شرمنده توفیق خدمت نداشتم 🌸🌺🌷

  3. عظیمه ایرانپور

    اردیبهشت 10, 1403

    درود بر شما
    خیلی زیباست
    قلمتان سبز🌸

    • عادل دانشی

      اردیبهشت 24, 1403

      درود خانم ایرانپور
      محبت دارید 🌸🌺🌷

  4. معین حجت

    اردیبهشت 11, 1403

    درود بر شما 👏👏👏🌺🌺🌺

    • عادل دانشی

      اردیبهشت 24, 1403

      سپاسگزارم معین عزیز 🌸🌺🌷🌹

  5. مهدی محمدی

    اردیبهشت 11, 1403

    سلام و عرض ادب زیباست افزون که بداهه است دلتان بهاری و قلمتان تابان

    • عادل دانشی

      اردیبهشت 24, 1403

      سلام جناب محمدی بزرگوار
      شاد و سربلند باشید 🌸🌺🌷🌹

  6. معصومه بیرانوند

    اردیبهشت 11, 1403

    من اسیر غصه های مردمم
    یافتم خود را ولی سر در گمم

    سلام
    عالیه
    درود بر شما

    • عادل دانشی

      اردیبهشت 24, 1403

      سلام خانم بیرانوند
      عالی در نگاه شماست🌸🌺🌷🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا