🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زخم های خاطره

(ثبت: 267103) دی 27, 1402 
زخم های خاطره

 

خورشید اگر در این شب ماتم فرو نشست
مهتاب اگر در آینه ی غم فرونشست

دل داده ام هنوز به آن خانه ای که در
پس لرزه های زلزله یِ بم فرو نشست

دریاچه ی ارومیه از داغ تشنگی
در زخم های خاطره نم نم فرونشست

آنقدر آسمان وطن خون گریست تا
در قلب خاک، میله ی پرچم فرونشست

با دست های کودکی اَم کلبه ساختم
اما زمین عاطفه یک دم فرو نشست

حالا به زیر پنجه ی آوار زنده است
نوری که در سیاهی مبهم فرونشست

عادل دانشی دی ۱۴۰۲

در تضمین غزل استاد خراسانی

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    دی 27, 1402

    حالا به زیر پنجه ی آوار زنده است
    نوری که در سیاهی مبهم فرونشست

    سلام و درود بر مهندس عادل دانشی
    استاد مسلم شعر و ادب

    خیلی زیباتر از من سروده ای و صد البته جذاب تر نوتر و بهتر
    چندبار خواندمش و لذت بردم.
    یقین بدان چراغ خاموش می آید و می خواند و می رود
    و ما می رویم تا روشنای عشق
    تا قله های مهر
    تا سرزمینی آنسوی این سیاره خاکی
    تا کهکشان بوسه های داغ

    عالی بود

    در پناه خدا 🌱❤️👌👌👌👌👌👌👌❤️🌱

    • عادل دانشی

      دی 27, 1402

      درود استاد خراسانی عزیز
      من هم اشتباه کردم و یادم رفت ویرایش آخر را بفرستم
      آری به زیر پنجه ی آوار زنده ماند
      نوری که در سیاهی مبهم فرونشست
      ممنونم که شعر تقدیمی این حقیر مورد پسندتان واقع شد ..
      شما بزرگ ما هستید
      پاینده باشید استاد 🌸🌺🌷🌹

      • طارق خراسانی

        دی 27, 1402

        سلامی دوباره

        مهم‌ نیست ویرایش بفرمایید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا