🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پندار

(ثبت: 217527) آبان 15, 1398 

« پندار »

غم مخور جانا كه پندار منس، جانانه وار
هر كه در پندار من باشد، بداند اين قرار

كار جانان بشر، بر يك قرار و قاعده است
در ره پندار ما، جانان بدادند اين قرار

كار ما باشد، اگر اندر ره ديوانگي
از ره پندار ما، بايد بـگيرد اين قرار

هركه در پندار خود، از كار خود آگاه شد
دايماً در كار و پندارش، نمايد اين قرار

فكر غيبي آمد و از كار ما آگاه شد
تا كه بر پندار ما، پندي دهد از اين قرار

جان من، پنداري از جانان آن نيكان بجو
چونكه در پندار بد، نتوان بجويي اين قرار

اي حسن پندار خود، را در ره پند آورش
تا كه پندار كسي، نـتوان برون شد زين قرار

***

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. مينا امينی

    آبان 15, 1398

    درود آقای دهنوی
    سپاس از اشتراک گذاری
    مانا باشید به مهر💐🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا