🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چشم تو

(ثبت: 249332) تیر 26, 1401 

 

دوست دارم پر بگیرم در جهانِ چشم تو
تا که بنویسم غزل از کهکشان چشم تو

جلوه های رنگ دنیا خرج چشمانت شده
آفرین بر خالق رنگین کمان چشم تو

شعر و نقاشی و موسیقی، نمایش،رقص و رسم
شعبه هایی بوده اند از سازمان چشم تو

شاعران را واژه هایی تازه لازم می شود
وقت توصیف از قشنگِ بیکران چشم تو

مکتبی از فلسفه باید پدیدآور شود
تا که بنشیند به پایِ گفتمان چشم تو

حافظِ شاعر، کمال الملکِ نقاش و بنان
می گرفتند ایده ها از اصفهان چشم تو

از تبار شرق غمگین است یا غربِ جهان؟
از کدامین ریشه بوده دودمان چشم تو؟

از حریم پادشاه خود حفاظت می کنند
لشکر هشیار ِ مژگان _افسران_ چشم تو

ابروان، پر اخم و جدی پشت لشکر مانده اند
تا نیاید دشمنی در آستان چشم تو

مردمک مانند خورشیدی که می تابد مدام
خوش نشینی می کند در آسمان چشم تو

فتنه دارد با خودش یا نه، نجابت پیشه است؟
سخت، گیجم کرده حسِّ توامان چشم تو

این دو دلبر عاقبت کاری به دستم می دهند
نازهای اینچنین و آن چنان چشم تو

دوست دارم انتقالی شامل حالم شود
از “ندیدن ها” به پُست “دیده بان” چشم تو

صاحب چشمان جادویی، نگاهم کن کمی
دوست دارم پر بگیرم در جهان چشم تو

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    تیر 26, 1401

    درود بر شما جناب گلشن ارجمند
    غزلی زیبا و خواندنی قلم زده اید
    صاحب چشمان جادویی، نگاهم کن دمی
    پاینده باشید و شادکام
    🙏🌹🌹🌹

  2. مرداد 24, 1401

    💙🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا