🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چند سروش کوتاه

(ثبت: 225708) اردیبهشت 14, 1399 

 

1-
با دلم هر چه گفتگو کردم/

در سخن هاش جستجو کردم/

کار با غیرِ دلشکار نداشت.//

2-
خنده هایت صفای زندگیَ است/

نفس دلگشای زندگیَ است/

همه ی ماجرای زندگیَ است/

دوستت دارم.//

3-
دوست دارم به شعرهای خودم/

نقش زیبای چهره ات بکشم/

و قسم می دهم به اشک قلم/

که نبینی بجز به چشم کرم/

که من ای دوست! دوستت دارم.//

4-
کاش! باران به داد دل برسد/

مهر تابان به داد دل برسد/

مَه، شتابان به داد دل برسد/

صحبت جان به داد دل برسد/

کاش! جانان به داد دل برسد/

داد از این داغ//

5-
مثل گل های پاک باید بود/

از بدی،شرمناک باید بود/

هست فردا، هلاک مان لابُد/

خُفته و سر به خاک باید بود/

فرصت بد شدن، چه کوتاه است!//

6-
نازنین! مهربان تر از این باش!/

بیش از این، یار قلب غمگین باش!/

دلکش ودلبر و دلاذین باش!/

دوستدار تو ام.//

7-
تا مرا با خود آشنا کردی/

آشنا با رَهِ خدا کردی/

خاطرم را گرانبها کردی/

به غمی ژرف، مبتلا کردی/

جاودان همنشینِ جانم باش!//

( سروش، قالبی تازه و توانمند در سرایش پارسی و تا حدود زیادی جامع قالب های دوبیتی، رباعی و سه گانی و

پلی ست میان شعر سنتی و شعر نو)

 

 

 

 

نظرها
  1. حسن مصطفایی دهنوی

    اردیبهشت 15, 1399

    درود ها
    بسیار زیبا و دلنشین است
    سربلند باشید
    🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا