🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چند کوت‌آه

(ثبت: 251723) مهر 10, 1401 
چند کوت‌آه

 

ما نمی‌رویم …
اینجا خانه‌ی ماست
اصلا دلم میخواهد
روی کویر ولو شوم
پشتم را به البرز تکیه دهم
و پاهایم را
تا خلیج فارس
دراز کنم …

______

ما
لال به دنیا آمده‌‌ایم
زخم‌هایمان
ولی حالا
دهان باز کرده‌اند …

________

سالهای زندگی‌مان را
روی شعله‌‌ای بلند
کباب کردیم …
ماه‌هایش سوخت
روزهایش اما
همچنان
خام مانده است …

#مسعود_احمدی_شامکانی

 

 

 

 

نقدها
  1. مسعود احمدی

    مهر 11, 1401

    درود و سپاس نازنین سلمان .
    گر چه از نقدهایت بیشتر بهره برده‌ام تا کنون تا از لطف‌هایت ، اما ادب حکم می‌کند که سپاسگزار این لطف بیکرانت باشم رفیق 🌹❤❤

نظرها
  1. فریبا نوری

    مهر 10, 1401

    درود جناب احمدی گرانقدر
    هر سه زیبا بودند ولی کوتاه دوم به زعم من به لحاظ قدرت و ایجاز عالی بود
    🌷🌷🌷

    • مسعود احمدی

      مهر 11, 1401

      ممنونم . چقدر باعث افتخار است تاییدیه ی خانم نوری عزیز 🌹🌹🙏🙏

  2. پانته‌ آ عسکری

    مهر 10, 1401

    هم به لحاظ مضمون سازی و هم تداعی گری معنایی و لفظی،
    هر سه اثر، پرداختی درخشان و حساب شده دارند
    چیزی که کوتاه اول را برای من چشمگیرتر می کند
    جمله ی « ما نمی رویم » در ابتداست
    که علاوه بر ساخت تداعی لفظی موفق و ملموس
    در ادامه خواننده را با
    صحنه باشکوهی مواجه می کند که حکایت از
    تخیل خلاق شاعر دارد و جاندار در ذهن ماندگار می شود

    اینجا خانه‌ی ماست
    اصلا دلم میخواهد
    روی کویر ولو شوم
    پشتم را به البرز تکیه دهم
    و پاهایم را
    تا خلیج فارس
    دراز کنم …
    .
    .
    سلام و سپاس که در کنارمان هستید
    جناب مسعود احمدی ارجمند
    .
    🍃🌸🍃
    .
    .

    • مسعود احمدی

      مهر 11, 1401

      سلام و سپاس …ممنونم از شما … این بداهه کوتاه را در حالت خشم ، در روزی که خانم زینب ابوطالبی گفته بود هر کسی قانون ما را دوست ندارد ، می‌تونه جمع کنه و از ایران بره ، سرودم ….
      البته فکر کنم الان ایشان باید به فکر رفتن باشند 😊😊😊
      ممنونم بزرگمهربان بانو 🙏🌹🙏

      • پانته‌ آ عسکری

        مهر 11, 1401

        بله با همان سطر اول شعر، جمله ی «…می تونه جمع کنه و از ایران بره» در ذهن مخاطب زنده می شود
        خاطره اش از جنس همان زخم هاست که الان دهان باز کرده
        و شعر مثل مرهم روی زخم عمل می کند وقتی تصویری در ادامه می دهد که شاعر روی کویر ولو شده پشت به البرز تکیه داده و پاهایش را تا خلیج فارس دراز کرده.. فوق العاده ست
        این خاک، میراث آبا و اجدادی همه ماست، پس گرفتنش مستلزم این است که تصویر داشته باشیم. تصویری از آینده
        .
        .

        🍃🌸🍃

  3. طلعت خیاط پیشه

    مهر 10, 1401

    جناب احمدی ارجمند
    درود بر شما زیبا سروده اید
    💐💐💐💐🙏🙏🙏🙏

    • مسعود احمدی

      مهر 11, 1401

      درود نازنین شاعر نیک .سپاس🌹🙏🌹

  4. رضا محمدصالحی

    مهر 11, 1401

    سلام شاعر گزیده گو

    پاره اول بسیار زیبا و دارای تصویری عالی و صمیمی است از یک خشم مقدس و یک دلبستگی لاجرم که :

    اصلا دلم می خواهد در کویر لم بدهم به البرز ( و کاش می گفتید دماوند) تکیه زنم و پایم را تا خلیج فارس دراز کنم

    درود بر شما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا