🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کاشف

(ثبت: 248750) تیر 3, 1401 

 

شبان آهسته میگریم
از آنچه دزدیده میبینم
گویی که در بیداری خواب میدیدم
کلام خود و شخصی را میشنیدم
حق را با گوش جان میخریدم
به سرعت میجهیدم
از پشت بام ها میپریدم
چیزی در دستم پنهان به سرعت میدویدم
به سمت دریا و ساحل گم در افق مینگریدم
بعد بیداری انگار چیزی ندیدم
من از بیداری دنیا بریدم
از بس که بیداری ندیدم
من در علم خواب بیماری ندیدم
چيست عالم دنیا
بدون علم آ و معنا و رویا
علم خواب سودا و خوب آ
آسوده گردد با سواد با سود آ
رسوا نگردد سور آ
آیه به آیه بخوان تو سوره را
ارنی موسی و جواب لن ترانی و ترانی و تجلی جبل آ و الا یرا
که دیدن نیست تمام ماجرا
دیدن چشم بندی است و دنیا سیمیا
بازی اعداد است و شیمی و کیمیا
زمینش معلق در اتر و ریمیا
ماهش در نقش و رو به نشق و قهقرا
مردمش ناسین اسیر فراموشی و ریا
حاکمش سلطان سرطان و وبا
سرمایه دارانش اهل رشا و ارتشا و ربا
آدم کشانش با قلب آهنی و بی صدا
آدمان خوبش تکه پاره و از هم جدا
معتقد که از همه بزرگتر است خدا
به کسی غیر او تمسک نمیجوین مثل گدا
نشونه ها رو میخونن از دنیا دین آ و از دانا آ ندا
ذکر میگن از ثن آ و ثنا
یا رب خدایا
ای بار الها
ای آ اله که لا اله الا الله سزاورست تورا
ای نور جبل آ تویی جلل آ
ای خلاق خلق آ تویی کمل آ
ای جمال جمل آ تویی سیم آ
ای جبار جبر آ تویی کیم آ
ای غفار غفر آ تویی حکم آ
ای رستاخیز ناگهان و ای رحمت بی انتها
دانش را بر ما بیافزا
و نقشه راه را بیانداز در دل ما
و هدایت کن دوستان مریض را
و حفاظت کن یاران عزیز را
و قضاوت کن بر کرما
که کرما کرم آ و کرم آ لطف قضا
بر روح عاشقِ عشقِ آ ذکر آ باشد شفا
ذاکرند و ذاکرند از ترس روز جزا
ترسی ندارند جز از آ
مرگ نیست بر آنان حجتی از عزا
رقصانند و شاد که پایان زندگی را مرگ است سزا

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    تیر 3, 1401

    سلام
    در غزلی از مرحوم مولوی آمده است که
    ای رستخیز ناگهان وی رحمت بی‌منتها
    ای آتشی افروخته در بیشه اندیشه‌ها

    • Jath Faraan

      تیر 3, 1401

      سلام،
      درسته و بنده از جناب مولانا وام گرفته ام تا مقصود را برسانم… از توجه شما شاد و دلگرم شدیم🍀

  2. Jath Faraan

    تیر 5, 1401

    کاشف
    کشف آ
    (پیدا کردن بلند پایه کلاه دار)

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا