🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کشتی، کشتی، کشتی

(ثبت: 254482) دی 12, 1401 

 

می نوازد باد

دلنواز و شاد

در محله ی بادبادک های ساحلی

بالاتر از تکاپوی اسب های چموش

فراتر از خیال کودکان بازیگوش

می نوازد باد

و در دریایی که آن چنان‌ هم صاف نیست

کشتی، کشتی، کشتی، بی فریاد

در امتداد باد آزاد

ناپدید می شوند.

 

شعر پیشرو
شعر سروش
محمدعلی رضاپور (مهدی)

شعر سروش: گونه ای شعر کوتاه وابسته به شعر پیشرو (آمیخته ای از شعر سنتی و نو، به شیوه های ویژه) که معمولا در بیش ترِ لَخت های نخستین، قافیه یا قافیه آهنگ دارد و در لَخت یا لَخت های پایانی، به شیوه ای متفاوت می آید تا از راه این دگرگونی، به برجستگی برسد.
در سروش های ناب، سعی می شود نگاه و بیان، تازگی داشته باشد و معنا در لایه های چند بُعدی قرار بگیرد.

در آستانه ی زادروز شعر سروش (یکم بهمن) منتظر شما سرایندگان و ادیبان
گرانقدر هستیم تا با سرایش ها و پژوهش ها و تشویق های ارزشمند خود،
جشن زادروز شعر سروش
را پربارتر بفرمایید.

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    دی 12, 1401

    درود و ارادت محضرتان جناب استاد رضاپور گرامی

    تازگی و طراوت قالب شعری سروش با گذر زمان هر روز بیش از پیش خود نمایی می کند و این زیبایی در اشعار قشنگتان هویداست

    در تلاشم که در این قالب زیبا اشعاری بسرایم

    امیدوارم موفق باشم

    سلامت و پیروز باشید

    💐💐🙏🙏👏👏👏👏🌹❤️

    • سلام و درود و ارادت
      جناب استاد مهدی پور گرانقدر
      بسیار سپاسگزارم.
      در انتظار خواندن سروش هایی ناب از جناب عالی هستیم.
      پیروز و بهروز باشید در پناه خدا
      🌿💐💐🙏🙏🌷🌷🌷🌷🌹❤️🌿

  2. سلام همشهری
    مثل همیشه زیبا و دلنشین
    موفق باشی و سلام مرا به شهرم و به مردمان پرتلاشش برسان
    درود

    • سلام و درود و تشکر از شما همشهری گرانقدرم.
      هماره به صفای بهارنارنج های بابلعشق باشید

  3. سیاوش آزاد

    دی 12, 1401

    سلام
    به امید روزی که آزاد از صحنه ی هستی ناپدید شود

    • سلام و درود
      زنده و سرزنده باشید در پناه خداوند مهربان

  4. طارق خراسانی

    دی 12, 1401

    سلام

    این شعر آگاهی دهنده ات را حافظه می سپارم
    به نظر من یک پیشگویی دقیق است
    سال 2023 سال تغییرات عجیبی در جهان است
    سال مرگ و وحشت

    خدا به خیر گرداند

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌👌🌱

    • سلام و درود و ارادت

      بسم الله الرحمن الرحیم
      والعصر
      إنّ الانسان لفی خُسر
      إلّا الّذین آمنوا و عملواالصّالحات
      و تواصوا بالحقّ
      و تواصوا بالصّبر

      🌿🍃🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌿🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا