🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کلام حق

(ثبت: 220742) دی 18, 1398 

 

« كلام حق »

حسن بگو تو حرف حق، براي رحم و لطف حق
مگو تو حرفي از كسي، هر آنچه را نگفته حق
رهش به گوش خود مده، تو حرف نارواي كس
مده تو گوش خود به كس، بجز براي گفته حق
برادرا تو تشنه اي ، بـنوش آب زندگي
كه آب زندگي بُوَد ، شنيده هاي گفته حق
دُر و گهر در اين جهان، بُوَد چو خاك شوره زار
دُر و گهر6 نمي شود، هر آنچه را نَـسُفته7 حق
كلام حق معين است ، كه معني اش فزونتر است
كدام كار و فعل ما بود كه آن نگفته حق
طريق كار و فعل ما هر آنچه بوده است و هست
جلوتـر از وجود ما ، براي ما بگفته حق
طريق حكم مملكت، حكومتش زِ خودسريست
براي حكم مملكت ، كجا سخن بگفته حق
حكومت جهانيـان ، زِ باد نخـوت آمـده
كه باد نخوت از ازل، نشد به طبق گفته حق
دريغ و درد از آن دَمي، كه حرف حق زنند خلق
ولي عمل نمي كنند، يكي به طبق گفته حق
امان امان از آن زمان ، كه مردم آرزو كنند
حكومتي بنا كنند ، بر آن چرا نگفته حق
حسن دوباره گوش كن، كلام حق كه گفته است
پيمبران بگفته اند ، كلام حق كه گفته حق

٭٭٭
6- مرواريد و گوهر 7- سوراخ نشده

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا