🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گلین و گران

(ثبت: 209492) اردیبهشت 5, 1398 

گفتی به هر کجا که روم آسمان یکی است
خورشیـد هم برای همه خاکیـان یکی است

بــر ماهـیـان که آبی دریــــــا یکی بـُــــوَد
آبیِّ آســـــمان که بــرِ ماکیــــان یکی است

لطف تو پیـش هر زن و هر مرد مســـتدام
گفتی که رحمت توبه پیروجوان یکی است

بــاران رحمــتی و نمی پـــرسی از کســی
پیش تو کاسـه های گِلین وگران یکی است

گفــتی بــــرابــــرند همـــــه بنـــــدگان تــو
یعنی که سهم ما ومن و دیگران یکی است

پیـش تـو غـرب وشـرق تفـــــاوت نمی کند
ســرخ و سـیاه بر درِ این آسـتان یکی است

در پیـشـگاه عـدل تو گفـتی که فـرق نیـست
مـرغ هـمای و فاختـه را آشــیان یکی است

از حیث عقل و شــوکت و فهم و شعور هم
ســهم تمــام آدمیــــان در جهــان یکی است!

گفتی که جمله بر سرِ یک خوان نشسته ایم
خـون دل و سـبوی می ارغـوان یکی است!

چـون آفــریــده ای همــه ژن های خـوب را
ژن های برتر و ژن بدتـر از آن یکی است

نیـــمی میــــان دوزخ و نیـمنـــد در بهشــت
جام شـــراب و بادیـــه شــوکران یکی است

بــرعـرش کبــریـایی تو جای شــبهه نیـست
روزی یکیّ و رزق یکیّ و دهان یکی است

نرخ صـدای عـربده زن ها گـران شـده است
نـرخ صدای عــربده زن بـا بنــان یکی است

نــان حــرامیــــان و حــــــلال آوران یــــکی
زور چمــاق و طاقـت حق باوران یکی است

سـنجیـــــده ایم قـــــدرت کــاخ سـفـیــــــد را
بـا اقتـــدار مسـجد صــاحب زمان یکی است!

از ابتـــــدا چـو قصـّه دنیــــــا یکی نبـــــــود
با من نگـــو که آخر این داستـــان یکی است

دنیــــا به آخـــرت بفــروشیــــم یـا به عکـس
گـویا در ایـن معامله سـود و زیان یکی است

مریم محبوب – شهریور ماه 97

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. مهتاب دوستان

    اردیبهشت 5, 1398

    عالی درودتان👏🌷

    • مریم محبوب

      اردیبهشت 7, 1398

      درود مهربانو ❤️

      سپاسگزارم 🌷🌷🌷

  2. طارق خراسانی

    اردیبهشت 5, 1398

    سلام
    عالی ست
    برخی از ابیات به علامت سئوال نیاز دارند مانند این بیت
    سـنجیـده ایم قـــــدرت کــاخ سـفـیــــــد را
    بـا اقتـــدار مسـجد صــاحب زمان یکی است؟إ

    درپناه خدا🌿👏👏👏👏👏🌿

    • مریم محبوب

      اردیبهشت 7, 1398

      درود بر شما جناب خراسانی بزرگوار 🌹

      سپاس از لطف و دقت نظر شما

      جسارتا علامت تعجب نوعی طعنه به این نابرابری آشکار و بدیهی است و جایی برای پرسش باقی نمی گذارد 🌷🌷🌷🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا