🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پله برقی

(ثبت: 262997) مرداد 26, 1402 

اندر حکایت انهدام پله های برقی :

——————————————————–

چه کرده با دل ما پله برقی
ببین کرده چه غوغا  ، پله برقی

گذشتم از سر غول تورم
و بحث روز اما ، پله برقی

صفای خاطر پل های عابر
به مترو باب دلها ، پله برقی

درون ایستگاه راه آهن
به پایانه ، به هرجا ، پله برقی

و آرام دل صدها مسافر
خیال انگیز و زیبا  ، پله برقی

ولی از بخت بد آمد خبر که
ز ِ کار اُفتاده حالا ، پله برقی

نه پایین آمده از جایگاهش
نه رفته هیچ بالا ، پله برقی

در آورده دمار از مردمان و
پس از آن کرده حاشا ، پله برقی

و شکی نیست دیگر اهل فن را
مقصر بوده اینجا ، پله برقی

در این دوران پر آشوب و فتنه
نموده فتنه برپا ، پله برقی

فساد انگیخته در کوی و برزن
فساد انگیز و رسوا ، پله برقی

پس از دریا و موقوفات و خشکی
شده میراث بابا ، پله برقی

و اصلا تا طناب و نردبان هست
چه معنی دارد آیا ، پله برقی

قصاصش کرد باید فتنه گر را
و باید کند از جا ، پله برقی

 

شعر از : مریم محبوب

 

 

 

نظرها
  1. معین حجت

    مرداد 26, 1402

    درود بر شما بانو محبوب، شاعر توانای دیار کریمان…

    👏👏👏💐💐💐

    • مریم محبوب

      مرداد 26, 1402

      درود و سپاس جناب معین حجت عزیز و بزرگوار 🌺🌸🌺🌸🌺🌸

  2. طارق خراسانی

    مرداد 26, 1402

    و اصلا تا طناب و نردبان هست
    چه معنی دارد آیا ، پله برقی

    قصاصش کرد باید فتنه گر را
    و باید کند از جا ، پله برقی

    سلام محبوب خدا
    شاعر پاک

    مضمون بکری را انتخاب کرده اید
    تا جایی که ذهنم قد می دهد تا به حال برای پله برقی و آن هم با ردیف پله برقی شاعری شعر نسروده است.
    به همین خاطر این شعر جاودانه خواهد شد.

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • مریم محبوب

      مرداد 26, 1402

      درود بر شما استاد ارجمندم جناب طارق عزیز و بزرگوار

      سپاس از حضور ارزشمند شما🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸

  3. مهرداد مانا

    مرداد 26, 1402

    خانم محبوب شعرتان ملیح بود و تا بیت آخرش را خواندم با حظ فراوان . و البته بر اهل زمانه پوشیده نیست که بحث پله برقی و نیش و کنایه هایش برای کجاست ؟ مگر آنانکه سرشان را مثل کبک در برف کرده اند .

    • مریم محبوب

      مرداد 26, 1402

      درود و سپاس جناب مانای عزیز و بزرگوار 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺

  4. محمد رضا خوشرو

    مرداد 26, 1402

    درود بانو محبوب چند سال پیش بود که یکی از اشعار شما به نام مرداب اگر اشتباه نکنم نام شعر مرداب بود و بسیار زیبا که هنوز در خاطرم هستد .

    در مورد شعر ؛
    روان و زیبا بود برقرار باشید

    🌹

    • مریم محبوب

      مرداد 26, 1402

      سپاس از حضور ارزشمند شما🌺🌸🌺🌸🌺🌸

  5. سینا دژآگه

    مرداد 27, 1402

    سلام و عرض ادب بانو محبوب گرانقدر
    لذت بردم از شعر اجتماعی، نقادانه و خلاقانه‌ی شما. دو صد درود.
    زنده باشید🌸🌺🌸🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا