🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یاد گل کاهی عمارت کن ولی

(ثبت: 250530) شهریور 6, 1401 
یاد گل کاهی عمارت کن ولی

 

ارمغانی تاج و تختی را نگاه
رایگانی داده شد بر صبحگاه

یاد خورشیدی کنی ماهی عزیز
هر یکی را در افولی بی کلاه

گر چه احساسی به ادراکی بیان
رسم خطّی را کشی لوحی سیاه

چشمه را مانی زلالی آب را
می رسانی پای سروی بی گیاه

با اهورایی نفس دوری ز رجس
سایه مهری اوج گیری همچو ماه

بار دانش چشمه ای باشد تو را
جام جم را یادآور بی سپاه

قلعه ای را فتح با اندیشه ای
بی پناهی را تو باشی سرپناه

یاد گل کاهی عمارت کن ولی
روی دیوارش اثر داری چو کاه

ولی اله بایبوردی

05 / 06 / 1401

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا