🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یار با ماست کجا می گردی؟

(ثبت: 266929) دی 21, 1402 

 

خاک شو خاک، بیا، پاک شوی
سرمه ی نرگس غمناک شوی

عارف آن شد که سفر با دل کرد
عشق را همره این مَحمِل کرد

دل سراپرده ی سلطانی اوست
مَحرم حضرت سبحانی اوست

بندگی کن که شرفیاب شوی
مَحرم حضرت ارباب شوی

عالَم اکبر تو این دل توست
مشکل تو به یقین این گِل توست

گِل تو پوشش این آذین است
همچو کفریست که بر آئین است

صاف کن آینه را از زَنگار
تا عیان جلوه کند آن رُخ یار

نور چون جلوه کند در دل تو
لاجَرَم نور شود این گِل تو

چون وجود تو همه نور شود٬
ظلمت تن ز تو مهجور شود

سنگ از هیبت تو آب شود
کوه از عشق تو بیتاب شود

یار با ماست کجا می گردی ؟!
دلبر اینجاست کجا می گردی ؟!

تا تویی طالب دنیا ٬ دوری
از فروغِ رُخِ او مهجوری

عاشق پَست مشو٬ پَست شوی
دور شو ٬ دور که تا هست شوی

عارفی ٬ گر به خدا می نازی
گر نه اینست بدان ٬ می بازی

چون عبادت به طمع برخیزد،
رشته ی مِهرِ تو با او ریزد

طاعت از بهر سماوات مکن
طاعت از بهر ملاقات بکن

مذهبت ٬ مذهب سبحانی کن
دل به این قبله ی ایمانی کن

شش جهت کعبه ی مقصود ببین
جلوه ی این رُخِ معبود ببین

هر درختی که به پا می بینی ٬
در مناجات و دعا می بینی

همه ذرّات سماعِ اویند
چنگ در حلقه ی تار مویند

همه جا نغمه ی او می آید
لیک، گوش شنوا می باید

آستانِ حرم یار اینجاست
عاشقی کن که خریدار اینجاست

**************************************
برگزیده از کتاب مجموعه شعر «غوغای سکوت» سروده ی

قاسم یوسفی «ذوالفنون»

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. درود بر شما استاد
    بسیار زیبا بود
    قلمتون پایدار👌👌👌

    • قاسم یوسفی

      دی 21, 1402

      سپاس و درود بر شما عزیز هنرمند نوش نگاه زیبانگرتان 🙏🌷🌷

  2. طارق خراسانی

    دی 21, 1402

    سلام و درود

    بسیار زیباست

    دلمریزاد

    در پناه خدا ❤️👏👏👏👏👏👏❤️

    • قاسم یوسفی

      دی 21, 1402

      سپاس و درود یار خراسانی من هنر ، هنر شما عزیزان زیبا پسند است نگاه خوش ذوقتان مستدام🙏🌷🌷

  3. امیر دادویی

    دی 21, 1402

    آستانِ حرم یار اینجاست
    عاشقی کن که خریدار اینجاست

    آفرین

    • قاسم یوسفی

      دی 21, 1402

      آفرین برشما عزیز و بزرگوار سپاسگزارم🙏🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا