🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بهار مهمان نواز

(ثبت: 268508) اسفند 29, 1402 

 

بیا ای دل، بهار آمد چه غوغایی بپا گشته !
نسیم باد نوروزی، چو بلبل در نوا گشته

ببین این سفره ی پُر مُهر و رنگارنگ و زیبایش
گُل مهمان نواز او، چه قامت بسته بر پایش

عروسان چمن، گلهای یاس و سوسن و نسرین،
لباس اطلسی بر تن چنان زیبا، چنان رنگین !

گل لاله در این مجلس شراب ناب می ریزد
زهر پیمانه ی نابش ز بلبل چَهچَه می خیزد

در و دشت و دمن، کوه و بیابان‌ها تماشایی !
سراپا عشق می بارد، سراسر خاک شیدایی !

نوازش می کند باد بهاری، بید مجنون را
همه شاباش می ریزد ز ابرش، دشت و هامون را

به صد ناز و ادا، پروانه می گردد به‌ دور گل
چه غوغایی بپا کرده ز شورِ گل دگر بلبل !

بیا با این عروسان چمن ای دل صفایی کن !
بیا با بلبل شیدا خدا را هم دعایی کن

بیا در مکتب گل شیوه ی دلدادگی آموز
ببین لطف و صفایش را بیا، بخشندگی آموز

*************************************************
برگرفته از کتاب مجموعه شعر کعبه ی دل سروده شاعر:
قاسم یوسفی “ذوالفنون”

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا