🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 استغنا

(ثبت: 268356) اسفند 23, 1402 

 

فصل گل آمد و کوک دل من ماهور است
چارمضراب زنان از قدمش مسرور است

چه قیامت شده امروز از این باد بهار !
گل شیپور ببین،رقص کنان در صور است

گوش اگر باز کنی، نغمه ی توحید بپاست
لاله بر دار اناالحق بنگر، منصور است

خار بگذار، بیا تا همگی گل باشیم
بلبل از عشق گل آموخت، چنین مشهور است

ای سلیمان که به مُلک دل من آمده ای !
جا نگهدار که زیر قدمت این مور است

عاشق آن است کز آتش نهراسد، هرگز
عاشقی، مکتب پروانه ی نار و نور است

برو، ای واعظ و پندت مده بر عاشق مست!
عاشق آن نیست که در بندِ بهشت و حور است

 

برگرفته از کتاب مجموعه شعر”غوغای سکوت”سروده ی شاعر:

قاسم یوسفی”ذوالفنون”

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. حمید گیوه چیان

    اسفند 23, 1402

    درود جناب یوسفی عزیز
    بسیار زیباست
    شاد و سلامت باشید💐💐💐

    • اسفند 25, 1402

      سلام و سپاس عزیز و بزرگوار نگاه هنرمندانه ی جنابعالیست که بسیار زیبانگر است 🙏🌹🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا