🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 وصف یار

(ثبت: 268535) فروردین 1, 1403 

 

فصل گل آمد و هنگامه ی فروردین است
سخن از دوست بگو، جان ! سخنت شیرین است

هرچه بینی ز جهان، پرتوی از آن رخ اوست
از خودِ یار بگو، یار، که فوق از این است

آسمان تا به زمین قامت رعنا دارد
این نظر لایق او نیست که کوته بین است

مدعی را تو بگو از نظرم خرده مگیر
تا ابد دین و دلم بر سر این آیین است

لاف از عشق مزن ای که همه در خوابی
“عاشقی کار سری نیست که بر بالین است ”

گر بهشتم ببرد باز دلم می گوید:
یار من برتر از این جنّت و حور العین است

وصف. او از قلم ناقص اندیشه مجو
آنچه گفتم نه چنین است که صد چندین است !

**********************************************
برگزیده از کتاب مجموعه شعر “کعبه ی دل”سروده ی :قاسم یوسفی”ذوالفنون”
در بیت پنجم مصراع دوم بیت تضمینی از سعدی شیرازی است.

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. حمید گیوه چیان

    فروردین 1, 1403

    درود جناب یوسفی عزیز
    سپاس از شعر زیبایتان
    سال نو مبارک
    شاد و سلامت باشید💐💐💐

    • قاسم یوسفی

      فروردین 2, 1403

      جناب گیوه چیان عزیز
      عرض ادب و سپاس فراوان از نگاه زیبانگرتان 🌷سال نو را تبریک می گویم 🌷امیدوارم سالی سرشار از بهروزی و پیروزی داشته باشید 🌿❤️🌹🌿🌹🌿🌹🌿🙏🙏🙏🙏

  2. طلعت خیاط پیشه

    فروردین 1, 1403

    درود بر شما و این قلم سرسبز
    نوروز باستانی بر شما مبارک باد
    🙏🌺🌺🌿🍃🙏🌸💐

    • قاسم یوسفی

      فروردین 2, 1403

      سرکار خانم خیاط پیشه گرامی سپاس فراوان دارم منهم این عید و سال جدید را خدمت شما هنرمند محترم و همه اعضای عزیز و شریف سایت شعرپاک تبریک و شاد باش می گویم امیدوارم شما و همه عزیزان سالی پر از نیکی و بهروزی داشته باشید 🌿🌹🌿🌹🌿🌷🌿🌷🌿🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا