🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یافاطمه

(ثبت: 5525) بهمن 28, 1396 

جایی برای گریه به مظلومی تو نیست؟!

شهر مدینه، شهر نبی، بومیِ تو نیست؟!

بانوی اوّل ایّ و مزارت نهفته است

این هم نشانه­ای پیِ محرومیِ تو نیست؟

شاید عدالت است و شجاعت، گناه او

جرم تو چیست؟! جرم تو معصومی تو نیست؟

شهر مدینه، بوی غمی سخت می­دهد

یا فاطمه! دلیلِ فغانِ مدینه چیست؟

مولا که جز برای خدا، دم نزد دمی

سوی شما هجومِ نفس­گیرِ کینه چیست؟!

محسن چه شد؟ سقیفه چه­ها کرد با شما؟

غصبِ فدک برای چه؟ این جا خلیفه کیست؟

یا فاطمه! ز گریه شنیدم که می­سرود:

«این جا هنوز حال و هوایش سقیفه­ای­ست.»

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. سمانه تیموریان

    بهمن 29, 1396

    اجرتان با صاحب اثر 

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا