🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یک ترجیع بند با قالب سروش

(ثبت: 230599) مرداد 27, 1399 

چند سروش در یک ترجیع بند

***************************

وطنم ، من فدای زخم تنت
که دریده ز پشت ، پیرهنت ؟
جام خون گشته از جفا ، دهنت
جاودات بمان ایران

********

بارها خم شدی و نشکستی
گر چه از دشمنان بسی خستی
با خودت عهد تازه ای بستی
جاودان بمان ایران

**********

هر که آمد تو را گَزید ، میهن
پیرهن بر تنت درید ، میهن
مرتعت را همه چرید ، میهن
جاودان بمان ایران

***********

ندهد باج بر شغالان ، یوز
گر چه زخمی بر او رسد هر روز
همه شاهان به درگهش ، دریوز
جاودان بمان ایران

***********

از گجستک سکندر ، آن مجنون
تا به چنگیزِ وحشیِ ملعون
در تو حل گشته اند ، چون معجون
جاودان بمان ایران

**********

ای همیشه حوادثت ، درگیر
گاه گاهی به دست تو ، زنجیر
مرثیه گویمت و یا تکبیر
جاودان بمان ایران

***********

چشم من بر تو روشن است ، چون روز
عاقبت می درخشی و هر روز ،
از تو گویند و از صلابت یوز
جاودان بمان ایران

*************

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    مرداد 27, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹

  2. محمدعلی رضاپور

    مرداد 27, 1399

    سلام و درود
    چند سروش زیبا را از شما خواندیم
    که ترجیعی شده بودند.
    ❤️🙏🌿🌹🌸🌺

  3. موسی ظهوری آرام

    مرداد 27, 1399

    سلام👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا