🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پنجره !

(ثبت: 228425) تیر 3, 1399 

 

شب است و فرق ندارد چه سمت پنجره ای
نه چاوشی ز خروسی ، نه جیر زنجره ای

نه رعد غرد و نی عربده کشد مستی
ترانه و غزل کوچه باغ کو و حنجره ای؟

تهی ست خلوت پسکوچه ها ز عیاران
اثر نمانده ز ایشان بغیر خاطره ای

شراب و شادی و شعر و شعور چه شد؟
شبست و شاعر غمگین و شمع و شب پره ای

اگر چه عادت دیرینه ی کویر عطش است
وراست نم نم باران خطای باصره ای

چو خوشه چین همه دنبال داس برزگریم
و سهممان به مشقت چو سور شب چره ای

به شهر ما همه فرزانه اند و دانشمند
به شکل هر چه درآیند و سلک ساحره ای

اسیر سرعت کوریم و سمت و سویی گم
و سقف سنگرمان رخنه رخنه نادره ای

نخواه ز سو سوی فانوس ، فعل خورشیدی
شبست و فرق ندارد چه سمت پنجره ای

اسفند 97

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. درودها استاد سیاوشی نازنین.
    ترانه و غزل کوچه باغ کو و حنجره ای؟
    بنظرم یکی از دو واژه باغ یا کوچه حذف شود شعر روانتر خواهد شد.
    جسارتم را ببخشایید.
    بمانید

    • علی سیاوشی

      تیر 4, 1399

      سپاس از توجه و دقت نظرتان جناب زمانیان .
      امرتان مطاع است و به قول معروف شنیدن ادب است .
      بروی چشم . قزبان شما .
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • دی 22, 1399

  2. درود و عرض ادب جناب سیاوشی بزرگمهر

    شراب و شادی و شعر و شعور چه شد؟
    شبست و شاعر غمگین و شمع و شب پره ای

    لب مریزاد
    دم شما گرم

    فردوسی آن بزرگ سخنور پارسی بیتی دارد نزدیک به مضمون زیبای شما .

    می فرماید:

    از این پنـج شیـن , روی رغبت متاب
    شب و شاهد و شمع و شهد و شراب

    ***

    به شهر ما همه فرزانه اند و دانشمند
    به شکل هر چه درآیند و سلک ساحره ای

    🌹👌👏🌺

    • علی سیاوشی

      تیر 6, 1399

      سلام قربانت برم شهرو جان
      خوشحال میشم اسم نازنین شادان شهرو رو میبینم . بر تارک ادبیات و شعر ایران روزی بدرخشی . دور نیست اون روز . از شعرهای تاریخی اسطوره ای اگه داری باز هم لطف کن مهمونمون کن 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. درودبرشما🌹🌹🌹

  4. سپیده طالبی

    تیر 8, 1399

    سلام و عرض ادب
    جناب سیاوشی گرامی قدر

    سروده زیبایست بزرگوار
    دست مریزادتان باد و پاینده باشید🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا