🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یک زبان واحد و بی حد زبان

(ثبت: 210631) خرداد 23, 1398 

فارغ از لهجه و گونه گویش
هر زبان همچو گلی در رویش

گل چه زیباست زبان هم زیباست
علم پویاست زبان را جویاست

متّهم ما نه کسی را جانا
واژه ها مختلف هر آن زایا

یک زبان واحد و بی حد زبان
رؤیتی بین ملل فهم گران

هر مکانی چه محیطی شهری
روستایی چه عشایر برّی

با زبان مادریش حرف دلا
افتخاری است که یاد از آبا

حال بحثی به میان ای دانا
احترامی به زبان انسان ها

چون زبان قومی و ملّی به میان
سمتِ ملیِّ زبان سوق هر آن

بحث علمیِّ زبان وردِ زبان
یک زبان مشترکی را به عیان

با زبان مشترکی چون معیار
فهم ها سهل به دور از اغیار

هر زبان میهنی ای دانشمند
با زبان فنِّ هنر ارزشمند

این زبان بین تمامی ملّت
با علومی شود احیا علّت

تا به معیار زبانی جانا
گفته مفهوم شود فهم اجرا

با زبان فهم شعوری پیدا
افتخاری به هنر علم دلا

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    خرداد 23, 1398

    سلام و درود

    بسیار زیبا و خردمندانه است

    در پناه خدا 🌿🙏🌿

    • ولی اله بایبوردی

      خرداد 24, 1398

      سلام استاد ارجمند جناب آقای خراسانی گرانقدر

      سپاس از خوانش گرم تان با نظر زیبا….

      شادکام باشید در پناه خدا

      🌺🌺❤️🌸🌸

  2. محمدعلی رضاپور

    خرداد 24, 1398

    سلام و احترام جناب بایبوردی بزرگوار🌺🌸🌹
    خداقوت
    نظرات و نقدهایی در زیر شعری به نام خوشدل باش گنجانده ام. منتظر راهنمایی هایتان هستم. سپاس🌺

    • ولی اله بایبوردی

      خرداد 25, 1398

      سلام آقای رضا پور گرامی

      سپاس از حضور سبزتان و خوانش مهرتان….

      در پناه خدا

      🌸🌸🌷🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا