🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گفتگوی 11

(ثبت: 258317) اردیبهشت 3, 1402 
گفتگوی 11

کتاب11:
عابدین پاپی نویسنده شاعر و منتقد ادبی معاصر از انتشار کتابِ: «گفته ها و گفت و گوها» خبر داد.
پاپی درگفت و گو با خبرگزاری کتاب( ایبنا) درباره ی محتوای این کتاب ابراز داشت: کتاب گفته ها و گفت و گوها کتابی قطور و آموزنده است که با مشخصات ظاهری 736 صفحه توسطِ انتشارات زهره ی علوی تهران به چاپ رسیده است . این کتاب با پیشامتن نویسنده آغاز می شود و شامل دو فصل است. فصل نخست گفته هاست که این گفته ها شامل 24 گفتار می شوند که در حوزه ی ادبیات ، شعر، روانشناختی ، جامعه شناختی ، فلسفه و نقد نگاشته شده اند و به نوبه خودکاری بس نو و تازه با زبان و مضامینی جدید و درخور توجه هستند. رویکرد نویسنده دراین گفتارها بیشتر تحلیلی و تشریحی است و اغلب نامِ گفتارها تازه و بکر و دارای فرم و محتوایی سازنده است.
فصل دوم کتاب شامل گفت و گوهاست که این گفت و گوها مربوطِ به خود نویسنده کتاب می شوند که دربازه زمانی عمر نویسنده صورت گرفته است . این گفت و گوها شامل گفت و گوهای ادبی ، شعر، جامعه، نقد ،فیلم ، فرهنگ ، فلسفه ، جامعه شناختی ، روان شناختی و علوم اجتماعی می شوند و به نوبه خود ازکاربست و کارکردِ فرآرونده و آموزنده ای برخوردار شده اند.
پاپی نویسنده و نظریه پرداز معاصر درباره ی فرهنگ گفت و گو به خبرگزاری ایبنا (کتاب) چنین گفت: گفت و گو به معنی تعامل هم هست یعنی شما با خودتان و دیگری وارد حرف و صحبت می¬شوید. گفت و گو می تواند یک جانبه باشد و یا چند جانبه می¬تواند یک مونولوگ آشکار یا نهفته باشد و یا یک دیالوگ باز و یا بسته . بنابراین گفت و گو نقش بسیار مهمی در فرهنگ و ادب دارد و جامعه ای که به گفت و گو توجه می کند در واقع آن جامعه راه سخن را برای رشد و تعالی آموخته است. جامعه هدف یک گفت و گو نیل به یک تعادل سازنده و بالنده است و هرجامعه ای که به گفت و گو توجه می¬کند در واقع آن جامعه راه پالندگی زبان و بالندگی فرهنگ و معنا را باز کرده است شما درگفت و گو به یک تبادل نظر می رسید و یک تبادل به یک فرهنگ و منش تبدیل می شود و دانش شما در جهتِ تعالی یک بینش بایسته به خوبی تقویت می شود.

 

 

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این مطلب را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا