🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آتش عشق

(ثبت: 252249) مهر 28, 1401 

 

آتش عشق
عاشقی شب زنده دارم دل به دریا داده ام
دلبریهای تو را در سینه ام جا داده ام
ز آتش افتاده بر جانم بسوزد عالمی
عشق عالم سوز یاد شمع شبها داده ام
ناله ای از دل بر آرم چون نوای نای نی
لب به کام آشنای جام مینا داده ام
سینه ام کوه است و تیشه ناخن انگشت من
عمر شیرینی برای نام رسوا داده ام
تا بریزم آرزوها را بسر تا پای عشق
زندگانی را بدون بیم و پروا داده ام
تکیه ای بر ظلمت و تاریکی تنهای شب
با امید روشنیِّ صبح فردا داده ام
تا سحر شب زنده داری کار آسانی نبود
خواب خوش را بر بلندای تماشا داده ام
دست خود را داده ام در دست زیبای بهار
آب دیده بحر حفظ جان گلها داده ام
پا بگیرد غنچه های نو رس و نو پای من
قطره قطره جان خود را بی مهابا داده ام
روز و شب را با هجوم خارهای بی امان
دیده بانی در میان دشت و صحرا داده ام
رنگ سرخ ارغوان ارزان نیاوردم بدست
در بهایش زیر پایش خون دلها داده ام
من دگر از هجمه ی باد خزانم باک نیست
اندرین وادی “یگانه” سر به سودا داده ام

#امیر_وحدتی_یگانه

 

 

نظرها
  1. فریبا نوری

    مهر 28, 1401

    لب به کام آشنای جام مینا داده ام

    درود جناب یگانه گرانقدر 🌷🌷🌷

    • درود و عرض ادب مهربانوی مهربان.
      از مراحمتان سپاس.
      🌼🌼🌼🍏🌼🌼🌼

  2. جواد مهدی پور

    مهر 28, 1401

    درود بر شما جناب یگانه عزیز

    شعری زیبا و دل انگیز از شما خواندم

    عالی سرودید

    پیروز باشید

    درود هاااا

    💐🙏👏👏👏🌹

    • درود و عرض ادب جناب مهدی پور عزیز.
      همراهی گرمتان را سپاس.
      می اموزم در محضر بزرگواران اهل ادب.
      🌷🌷🌷🍏🌷🌷🌷

  3. نسرین حسینی

    مهر 29, 1401

    روز و شب را با هجوم خارهای بی امان
    دیده بانی در میان دشت و صحرا داده ام
    درودها برشما جناب یگانه عزیز
    زیبا بود قلمتون مانا🌺🌺❤️❤️

    • درود و عرض ادب بر مهربانوی غزل سرکار خانم حسینی.
      بزرگی و بزرگواری تان را سپاس.
      🥀🍏🍏🍏🥀

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا